• flumfi

Fäller hår hjälp mig!!!

Hej!! Jag behöver verkligen hjälp. Det är så att jag har börjat färrla jättemycket hår. Mitt hår va riktigt tjock innan men nu är det ungefär hälften så tjockt. Har börjat äta vitaminer, hårkoll heter det. Någon som testat kanske? Behöver verkligen hjälp. Sen undrar jag om det gör något om man har hårinpacknung i längre än det står? Vill verkligen ha hjälp!

mvh flumfi

• Svar på tråden Fäller hår hjälp mig!!!
  • Jordgubbsflickan

Hej.

Jag började att tappa rejält med hår för några veckor sedan. Jag lever ganska intensivt nu med mkt stress etc

Jag äter berocca. Finns på apoteket. Det är meningen att man ska äta dessa vitaminer under perioder med mkt stress.  Du tar en tablett om dagen. Det smakar som apelsin ungefär. Mitt håravfall har avtagit.

Inpackningar kan du i stort sett ha i hur länge du vill. Jag har en inpackning som heter Healing från Lánza. Den kan man även ha i i håret efter att man tvättat det. Man tar en liten klick i handflatorna och kramar in dem i torra hårtoppar etc. Kanonbra!

Men försökn att ta reda på vad grunden till att du tappar håret är.

Mamma? Varför finns det inte pappagrynsgröt? ( mellandottern om mannagrynsgröt 3,5 år )
  • flumfi

Ok ok. Tack för tipsen. Ska testa det. Lever ju faktiskt ganska stressat just nu med mycket o tänka på. Så kanske kan bero på det. Va bara så otäckt när det började hända. Mitt hår har alltid varit mitt käresta så man blir ju livrädd av sånt

• Fluskan

Selen o zink o B2 funkar oxå...hade mkt problem men blev bättre.Inpackning med jojobaolja är oxå nåt jag kan rekommendera :) Lycka till!!

• köttbullelydnad

thereseuvhage.blogg.se/

Hon är frisör och skriver i ett inlägg om en produkt som verkar bra, varför det blir som det blir, etc

• Fru KM

Jag fällde oxå mycket hår, mycket pga diet och stress och fick tips om att äta Hårkontroll och det funkar jättebra.

• Skruttis1979

kolla dina värden hos läkare.
    Jag fällde jättemycket hår och var supertrött och stressad.
    Jag hade järnbrist och B12-brist och fick tabletter för det. Blev piggare och fick behålla håret!!

Sen framgår det inte om du nyss fått barn eller så... för DÅ kan man tappa jättemkt hår!! Och helt normalt, för under graviditet tappar man inget alls, och efteråt tappar man allt det man skulle tappat om man inte varit gravit (alltså 9 månaders "icke-tappande" faller av efteråt).

Elma är världens centrum
  • flumfi

Nej jag har inga barn eller är gravid. Jag ska nog gå till en läkare o kolla värdena som du sa. Kan ju kanske ha flera orsaker. Var hittar man inpackning med johobaolja? Är det i någon speciell affär. Du som hade testat hårkontroll hur länge använde du det innan det började funka? Ingen som vet något bra schampo och balsam?

Tack för alla svar

Svar på tråden Fäller hår hjälp mig!!!