• JennyL25

Vi får inte bostadsbidrag!!!!!!!

hejsan

Jag och sambon sökte bostadsbidragg för ett tag sedan. Vi har ett 9 veckors barn här hemma, all avet ju att det blir mycjet utgifter då.
    Man får visserligen barnbidraget, men ändå?

Han går på aktivitetsstöd och jag är mammaledig.
    de skrev att vi hade för hög inkomst!!!!!
    hallåååå? de finns de som har bidrag fast de har jobb ju?

Grrrrrr!!!!!Nu får vi fortsätta vända på varenda peng vissa mån. Nån mån har vi haft över. Ändå har vi skärt ned på mycket.
    *suck*

Nån som har det som vi?

• Svar på tråden Vi får inte bostadsbidrag!!!!!!!
  • MrsHawkins

Kanske bor ni för stort?
    Eller billigt?

• ursul

Vi får bostadsbidrag! Jag är föräldraledig maken studerar utan studiestöd

• mystery woman

så var det för oss med.... fast vi hade bara 10,000 i månaden som skulle räcka till allt innan ludwig kom

• ursul

Kanske ska tillägg att jag knappt haft någon inkomst alls första halvåret detta år

• snutti

Det handlar ju inte om att om mna har jobb så får man inget bidrag, det handlar ju om den totala månadskostnaden, oavsett om man är mammaledig eller arbetar, det finns ju säkert de som tjänar mindre än du har i fp.

Ingen pik eller så, men jag tycker inte att det blev så mkt extrautgifter nnär vi fick barn förutom när vi börja med ersättningen, blöjor och annat hygieniskt kostar ju inte så mkt per månad...

• snutti

oj, glömde där,,mena att de finns de som arbetar som har mindre än din fp

fast mitt inlägg var ingen pik eller påhopp så ta det inte negativt

• Nyfiken gul

tänk på att bostadsbidrag räknas på FÖREGÅENDE årsinkomst....

det är därför bostadsbidragen rättas till i efterhand.. man får betala tillbaka eller man får tillbaka pengar...

jag fick rätt nyligen tillbaka pengar på 2003 års bostadsbidrag... de hade räknat för snävt o jag fick ut x tusen... o det var för bara någon månad sedan...

• ursul

Håller med Snutti om att det inte är så dyrt iaf inte i början, tycker barnbidraget räcker långt

• Lady

FK har relativt nya regler angående vem som ska beviljas bostadsbidrag.....OM någon i förhållandet har fyllt 30 då är man INTE berättigad OAVSETT hur låg inkomst man än har UNDANTAG för DEM som har barn. Inkomsten ligger ej till grund för beviljning utan ålder
    FK tjänar massor med pengar på detta

• Troll20

Det är svårt att få bostadsbidrag. Det är främst ensamstående med barn och i familjer där en eller två studerar.

Vi hade bostadsbidrag förut när både jag och min sambo studerade. Vi har tre barn också. När min sambo började jobba fick vi inte bostadsbirdag mer. Vår inkomst blev det inte så stor skillnad på, men studielånet räknas ej som inkomst så däri låg skillnaden.

Man kan även gå in på försåkringskassan o göra en preliminär beräkning för bostdsbidrag så vet man lite innan om man får ngt, så behöver det inte komma som en chock.

• LillaÄrtan

Killen jobbar & jag är arbetslös utan a-kassa, vi får inget bostadsbidrag pga. att vi bor för litet..

• Nyfiken gul

jag tycker du Trådstartare ska ringa handläggaren på F-kassan o be de förklara vilka kriterier de har så blir nog allt mycket klarare...

Förstår att du är besviken men det finns regler...

• Manuellas Mama

Min man jobbar med BOB (Bostadsbidrag) och han säger att aktivitetsöd = a-kassa. Och tydligen så har din man för hög inkomst.

Mimmmi

• PernillaWaxin

jag vet vad du menar. Ni har lite tur som har två inkomster vi har ett och kommer inte heller få nått för pojlkvännen jobbar... han har en vanlig inkomst inte någon lyx precis.

• Beloved

Hur kan man nekas pga att man bor för litet?!
    "Oh, förlåt oss att vi inte har mer pengar så vi kan bo lite större som ni tycker..."

• Norrlandsmorsan

Vad glad för att ni inte har så låg inkomst ....

att ni slipper bidrag ....

Svar på tråden Vi får inte bostadsbidrag!!!!!!!