Avslag från försäkringskassan (gravid)!
Nu är jag helt förtvivlad. Har väntat på svar på försäkringskassan i sex veckor och nu får jag antagligen ett avslag. Har två veckor på mig att få kontakt med läkaren som skrev min sjukskrivning och be dem förtydliga så att den kanske ska bli godkänd. Förstår inte vad mer det finns att förtydliga.
Jag är gravid och har drabbats av ischias (kallas för falsk ischias när man är gravid tydligen). Har jätteont och kan knapt röra mig utanför hemmet. Ett besök på närbutiken gör att jag är sängliggandes resten av dagen. Mår verkligen superdåligt av detta för det gör så ont och det är verkligen inte kul att bli isolerad i hemmet pga smärta. I och med att jag inte kan sitta längre stunder, lyfta, gå längre bitar eller dyl som gör smärtan värre så kan jag inte jobba. Problemet är att jag jobbat som timinhoppare inom äldreomsorgen. jag har inte stått på kontrakt men har jobbat ca 75% i månaden pga personalbrist. Jag står altså på papper som arbetssökande. Vilket gör detta svårare. Men enligt läkaren så har jag ingen arbetsförmåga med ischasen i och med att det inte finns något arbeta som jag kan utföra med de restriktionerna jag har för vad som förvärrar smärtan. Vsarför godtar inte försäkringskassan det här??????? Gråter av smärta, oro för ekonomin och för att jag känner mig orätvist behandlad. Tror dom inte på mig?
Någon som varit med om liknande situation eller vet en liknande situation och vet hur det gått?