• Anonym (30)

Varför ringde Arbetsförmedlingen mig i fredags?

Tyckte det var så skumt, de ringde mig men jag hann inte svara så jag ringde upp nr och hörde då inte vart ifrån hon ringde. Hon undrade ifall det hade löst sig med arbet för mig och när jag svarade att nej det har det inte så ville hon inte säga mer utan bara att de hör av sig snart igen.

Vad ville hon egentligen? Är det nån annan som har råkat ut för detta och fick ni då reda på vad de ville?
    Har varit arbetslös sen i sep.
    Undrar om de har nåt skit på gång.

• Svar på tråden Varför ringde Arbetsförmedlingen mig i fredags?
  • Tezz72

Det lät skumt. Aldrig någon som har ringt mig.

• tii

Dom har ringt mig ibland med, men inte så ofta. Oftast har det varit om något varit oklart om arbete, eller att jag fått byta handläggare eller så.

• Waldo

Har du varit i kontakt med ett bemanningsföretag, med registrerad CV kanske ?
    Dom brukar ibland uttrycka sig så när dom ringer

• Anonym (af)

Kan ju tex hända att de hade ett rekryteringsuppdrag och undrade om du fortfarande var tillgänglig. Men den som ringde dig hade ju kunnat vara lite mer smidig kan man tycka...

• Anonym (30)

Inte hört nåt mer varken via brev eller blivit uppringd igen...Fattar inte vad hon ville.

• Lillevida
    Anonym (30) skrev 2008-10-30 19:37:39 följande:
    Inte hört nåt mer varken via brev eller blivit uppringd igen...Fattar inte vad hon ville.
    Ring upp din handläggare då, o fråga!!
  • Husfrun
    Anders Fru skrev 2008-10-31 16:17:38 följande:
    Ring upp din handläggare då, o fråga!!
    Ja svårare än så är det inte, så slipper du gå omkring och fundera över vad de ville.
  • Anonym (x)

Och med "Om de har nått skit på gång" menar du ett jobb eller?

• Anonym (30)

Nix inte om det är ett jobb men att det kan vara en söka jobb kurs så att man måste sitta där i 8 timmar o söka jobb skriva sitt CV 100 ggr typ.

Hade de ringt o sagt att vi har ett jobb så hade jag blivit överlycklig!
    Anonym (x) skrev 2008-10-31 16:27:23 följande:

Och med "Om de har nått skit på gång" menar du ett jobb eller?
  • Anonym (ams)

Ja, de kan hitta på så mycket skit. Själv skulle jag bli hypernervös om de ringde upp mig. Riktigt Jobb = Ja tack. Packa varor till Vitryssland och söka jobb kurs = Nej tack. (Fast man kan ju inte tacka nej och det vet de om.)

Svar på tråden Varför ringde Arbetsförmedlingen mig i fredags?