• Linblom

Tips på mysiga affärer i Stockholm önskas!

Jag och min man ska åka till Stockholm över en helg i December för att bara vara! Det är min födelsedagspresent, så barnvakt är fixad och vi ska bara ha det skönt tillsammans innan nästa barn kommer i februari....

Vi ska bo på Scandic Anglais mitt i city och gå på bio en kväll, det är vad som är bestämt. Men sen ska vi gå och julhandla lite på lördagen och då jag är helt lost i Stockholm så vill jag gärna ha lite tips på mysiga affärer! Det jag letar efter främst är inredningsaffärer och barnaffärer (både kläder och leksaker). Även fina blomsteraffärer är intressant då jag själv är florist och alltid letar inspiration!

Någon vänlig själv som har lite tips?

Har en liten Elvira född 070507 som ska bli storasyster i februari!
  • Svar på tråden Tips på mysiga affärer i Stockholm önskas!
  • Tant Green

Åk till Söder. Gå först Hornsgatan från Slussen, på höger sida (Hornsgatspuckeln) har du både inredningsaffärer och barnkläder (www.juliet.se) och leksaker (www.rodbroka.se) och tvärsövergatan finns också barnkläder (www.matadorkids.se).

Gå sen tillbaks till Slussen och ta istället Götgatan. På de flesta gatorna i området mellan Götgatan, Folkungagatan, Renstiernas gata och Ringvägen finns massor av små affärer av olika slag. Jag kan särskilt rekommendera tre affärer på Ringvägen 143 (www.trullbarn.com) och 145 (www.lillabla.com) och 100 (www.kalika.se).

• Ebba Leones Mama

Om du ändå är på söder, glöm för all del inte att strosa upp för Bondegatan, massa mysiga butiker med fina kläder både för stora och små! Varför inte ta färjan över till Hamamrby Sjöstad och kolla in två jättefina blomsteraffärer. En ligger på Lugnets allé och en nyöppnad på Hammarby Allé. Om du vill ha exakt adress kan du skriva i min gästbok. I hammarby sjöstad finns även en 3 roliga barnaffärer...På gångavstånd ligger Sickla köpcentrum, kolla in på nätet... mysig shopping oxå!

• Ebba Leones Mama

Glömde säga att i Sickla köpkvarter finns en kombinerad restaurang/blomsteraffär...kul att käka lunch på kanske, Koloni Garden tror jag det heter, urmysigt och trevlig mat!

• Linblom

Tack för jättebra tips!! Mannen min får bara le och hänga med eftersom det är min födelsedagspresent...hehe!

• Linblom

puffar upp lite om det finns fler bra tips!

Svar på tråden Tips på mysiga affärer i Stockholm önskas!