Vilken organisation är den bästa att "gå genom" när man vill skaffa ett fadderbarn?
Ja, alltså jag funderar på att skaffa ett fadderbarn.
Är du fadder? Genom vilken organisation? För och nackdelar och synpunkter tas emot här..
Ja, alltså jag funderar på att skaffa ett fadderbarn.
Är du fadder? Genom vilken organisation? För och nackdelar och synpunkter tas emot här..
Jag och min man är faddrar genom Barnfonden till en grabb på Kap Verde. Jag har fått intrycket att Barnfonden är seriösa och allt har fungerat bra för oss. Vi har varit faddrar i drygt ett år än så länge.
Det känns toppen att för bara 200SEK i månaden så kan vi hjälpa honom till en vettig skolgång, mat, sjukvård och kläder så han klarar sig. Till jul och födelsedag får han 100SEK extra, och då får vi ett tackbrev med en redogörelse för vad pengarna gått till.
vi har sos barnbyar!
de sätter ihop "familjer" med mammor och barn, de får arbete och utbildning och de får göra kul saker. jättebra!
Det är så jag vill ha det, kunna följa barnet, hur det går och så vidare. Kanske till och med göra en resa och hälsa på någon gång i framtiden. Kunna skicka saker osv. Man är ju inte direkt rik men ett par hundra i månaden klarar nog de flesta av att undvara.
intressant tråd. Vill också veta.
Kan man bestämma ålder på barnet. Skulle vilja att fadderbarnet var ungefär jämnårigt med vårt barn och att de på någon sätt kan följas åt. Funkar det?
Jag har ett fadderbarn genom Plan Sverige.
Betalar 200kr i månaden och får flera gånger per år redogörelse och brev och teckningar från fadderbarnet. det är roligt och jag får även skicka massa brev och 2 gåvor per år. vet att genom vissa andra org får man inte skicka gåvor och det tycker jag är lite trist.
jag har varit fadder i 4 år.
Jag undrar också, får man bestämma land och ålder på barnet?