• Anonym (svettet)

Någon mer som svettas mycket?

Hej, nu är det ett år sedan jag födde mitt barn. Och efter allt detta så har jag haft problem med svettningar! (någon mer?) Svettas otroligt lätt, räcker ett par lyft så rinner det i pannan och strax efter börjar det lukta :(
    Duschar varje motgon och kväll samt som jag köpt en deo på apoteket för kvinnor som svettas mycket, men tycker inte den hjälper efter ett par timmar :/
    Är jag ensam med detta problem? Någon som har tipps att dela med sig?

• Svar på tråden Någon mer som svettas mycket?
  • Anonym (svettet)
    Anonym skrev 2008-10-26 22:37:01 följande:
    Ammar du?
    Nej inte längre (slutade för 7månader sedan), har extra kilon på kroppen (ca 10kilo).
  • Anonym

Jag svettas oxå som en gris men har gjort det sen jag kom in i tonåren i stort sett...
    Det är ett helvete och man märker att andra glor ögonen ur sig ibland..

• Anonym (svettet)
    Anonym skrev 2008-10-26 22:53:59 följande:
    Jag svettas oxå som en gris men har gjort det sen jag kom in i tonåren i stort sett...Det är ett helvete och man märker att andra glor ögonen ur sig ibland..
    Ja precis! ibland känner jag mig bara varm, och märker sedan att den rinner längst pannan, får ju panik! Man vill ju inte gå runt och se ut som om man kom ur duschen ><
  • Anonym (en till)

Jag svettas också kopiösa mängder Det började när jag var gravid, nu är mitt barn 9 månader och jag svettas fortfarande oerhört mycket... Vågar inte bära ljusa kläder längre då jag svettas både under armarna och på ryggen. Svetten luktar inte som tur är, men hur fräscht är det med stora fläckar på exempelvis en grå tröja?
    Jag skäms otroligt..

• Anonym (grisen)

Tajta ljusa kläder är inte tal om! Att dansa på krogen är helt kört...det bara rinner i ansiktet...
    Tom när jag är ute och går på kvällar/kallt ute så är jag svettig när man kommer inomhus...
    Jag är typ konstant röd/varm i ansiktet..
    Såg ni programmet om dem som svettades så mycket?
    Det finns ju ett namn på det..kommer dock inte på det för stunden... : /

• Anonym

Det heter hyperhidros och det är fruktansvärt jobbigt. Tyvärr finns det inget botemedel, bara olika behandlingar som _kan_ hjälpa men det är inte alltid dom gör det.

• Anonym

Anonym (en till) skrev 2008-10-26 22:58:31 följande:

Jag svettas också kopiösa mängder Det började när jag var gravid, nu är mitt barn 9 månader och jag svettas fortfarande oerhört mycket... Vågar inte bära ljusa kläder längre då jag svettas både under armarna och på ryggen. Svetten luktar inte som tur är, men hur fräscht är det med stora fläckar på exempelvis en grå tröja? Jag skäms otroligt..
    Angående svetten under armarna, Absolut torr´ på apoteket. Skitbra! Jag svettades som en gris under armarna förut, även om jag inte tyckte det var varm. Duschade jag och tog på mig morgonrock så kunde jag känna efter bara tio min hur det rann från armhålorna. och Lukta gjorde det! Började med absolut torr, och två flaskor senare svettas jag inte en droppe, behöver inte använda det längre utan kan ha vanlig deo bara, mkt klia men helt klart värt det!
  • ullis79

Hej! Här är en svettis till

Jag började svettas mkt när jag väntade 1a dottern.
    Dr sa att det kommer gå över när alla gravhormoner lagt sig osv.
    Tyvärr så sitter jag här nu å svettas lika lätt å mkt, 1a dottern är 4 år och 2a 2år.

Hatar detta att vid minsta lilla ansträngning så börjar det...
    (tur i oturen så luktar det inte nåt alls.

MEN VA TRIST DET ÄR!!!
    Hoppas på att nån har ett smidigt botemedel/tips på lager!!

• Anonym (en till)

Anonym - Har inte hittat Absolut Torr här på mitt apoteket Under vilken sektion står det?

Svar på tråden Någon mer som svettas mycket?