• Gullan go

Någon som testat RFSU gravtest innan BIM...

och fått negativt,men sen visat + efter någon eller några dagar.
    Testade idag 5-6 dagar före BIM o det visade negativt.

Står ju att det ska visa redan 7 DGR innan.

Vet att många testat - före BIM och + efter BIM,men vad för slags test har ni användt då?

Vore glad om någon ville svara..

Kram på er!

• Svar på tråden Någon som testat RFSU gravtest innan BIM...
  • Gullan go

Hej!

Har inte testat clearblue..antar att det är för tidigt.Väntar nog till BIM.
    Men jag hoppas inte för mycket..
    Lycka till ni andra!

• Fru B

Jag gjorde ett RFSU efter BIM och det var negativt, det gjorde även an väninna till mig. Vi var gravida båda två och testade positivt med CB!

• maama

Då kan man kanske inte lita på RFSU då eller vad säger ni?????

• Gullan go

Hej!

Tack för svar!

Maama: ja KAN vara så då kanske..läst många missvisande resultat med RFSU
    och positiva med tex CB.

Keep on goin' girls!

• Gullan go

Läst OM ska det stå..har inte provat själv..

• maama

Gullan go
    Får vänta lite till och ta och testa med CB kanske finns det hopp då

• miar

RFSU ger utslag så tidigt till 90 % säkerhet, tror jag det står. Du kan ju var en låghormonare, så vänta å se! ju längre du väntar ju större säkerhet får du på alla test!

• Jenny BR Nov 2004

Jag testade positivt med RFSU flera dagar före BIM vid båda mina graviditeter. Det var dock superduper svagt så jag check kontrollerade med CB och ett annat märke som jag inte minns vad det heter nu....
    Så för min del funkade det. Det är dock beroende på hur sent eller tidigt du hade din ägglossning och om du är en hög- eller låghormonare. Det finns inget säkert svar utan alla får olika svar då vi har olika kroppar som reagerar olika.
    Det säkraste är alltid att vänta till efter BIM och vet man att man har sen ägglossning bör man vänta lite till eller prova flera gånger.

Kram Jenny

• karink

Hej , jag testade negativt 5 dagar innan Bim med RFSU och positivt med CB 1 dag innan BIM. Så nog finns det hopp!!!
    Kram k

• Lilltösa

Hej! Jag testade neg med RFSU´s tester i torsdags o fredags, men så idag blev det plus på CB och digitalt CB, idag är det två dgr före BIM. Lycka till!Kanske har svarat på det här förut, men just nu är jag helt snurrig o omtöcknad av mitt plus.

• Gullan go

Tack för svaren!

Grattis till era graviditeter! Måste vara underbart!

Kram på er!!

• Lovika

Jag vill absolut varna för rfsu:s gravtest.

Enligt informationen ska testet vara:
    90 % säkert 6-7 dagar innan förväntad mens.
    95 % säkert 2-4 dagar innan förväntad mens.
    99.9 % säkert 0-1 dag innan förväntad mens.

Eftersom jag hade starka symtom så testade jag flera gånger - jag kunde inte riktigt tro på de negativa beskeden. Så här är min historia:

Jag testade 6 dagar innan BIM med rfsu. Resultat: negativt.

Jag testade 3 dagar innan BIM med rfsu. Resultat: negativt.

Jag testade 2 dagar innan BIM med Clera blue digital. Resultat: positivt.

Jag testade 1 dag innan BIM med både Clera blue digital och rfsu. Resultat: Clear blue digital visade positivt och rfsu fortfarande negativt.

Det som är särskilt anmärkningsvärt i detta är att rfsu marknadsför sig som ett tidigt test, medan Clera blue digital säger sig kunna ge besked först på BIM-dagen. Ändå visade Cleara blue digital ett riktigt besked tidigare än rfsu.

Jag ska skriva till rfsu och berätta detta!

Kram
    Lovika

Svar på tråden Någon som testat RFSU gravtest innan BIM...