• jojjo78

Någon mer som har haft barn med snuva och hosta i fyra veckor?

Min son som är 18 månader har nu haft snuva och jobbig hosta i fyra veckor. När skall detta ta slut. Så jobbigt med hostan särskilt på kväll och natt. Spyr i bland för han hostar så mycket. Kommer detta gå över någon gång.

Mamma till våran ögonsten Emil 070411
  • Svar på tråden Någon mer som har haft barn med snuva och hosta i fyra veckor?
  • RoseMarie Nielsen

Min dotter hade slem i halsen och snuva i ca 1 månads tid...for till vårdcentralen och dom trodde att det kunde vara barnastma.Dagen efter jag hade hämtat medicinen så slutade det (typiskt),var bara en förkylning som ville vara längre en vanligt.
    Det skadar ju inte att fara och kolla iaf :)

• jojjo78

Jag har varit iväg i två omgångar orolig mamma som man är. Men prover har varit bra och han äter och dricker bra. Bara att hålla ut säger dom. De kommer att gå över men som de känns nu inte kul. Varken han eller jag får ju aldrig sova.

Mamma till våran ögonsten Emil 070411
  • JoKo

Japp!
    Eller, min tjej är inne på sin fjärde vecka idag o då har hon även varit hemma från dagis en vecka för att bli frisk. Det hjälpte inte

Idag ska vi till VC o höra om hon kan få något starkare i medicinväg samt kolla att det inte satt sig på lugnorna.
    Tror att det bara är en envis förkylning, men nu har hon som sagt inte sovit ordentligt (nattetid) på över 3veckor

• RoseMarie Nielsen

Ush vet hur det känns,lilla Elvira sov knappt nånting då hon hade denna dunderförkylning.Fick inte mycket sömn varken jag,min man eller Elvira.
    Gosar han mycket med gossedjur?Ett bra tips är ju att tvätta dom ofta men det kanske du redan gör ;)

• Fruochmamma

Vet precis hur det är. Min son (15 måns) har haft hosta sedan juni och snorar ungefär lika länge. Han är iallafall pigg, glad, feberfri och äter bra vilket ju alltid är något!

(¯`°?.¸ ღ♥ Ludvig + Larsa + Tess + mamma = sant ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Maggiepuh

Så har min son varit i 1 år nu. Polyperna ska bort om 2 veckor (hoppas det försvinner då).

• lördagsgodis

Sonen var hostig och snorig i över två veckor då vi gick till läkare och fick mollypeckt utskrivet och så fick vi rek att vara inne några dagar och ca 3 dagar med medicin och inne varande så var han frisk!

• whitestar

min son är jämt snuvig o hostig,på dagis säger dom det är normalt för dagisbarn..

• LabLover

Ja, lillasyster har fått sin första förkylning och den är seeeeg

♥ Underbara döttrar födda 2005 & 2008 ♥
  • Grynja

Jo vår lille 19-månaders har varit hostig o förkyld i 5-6 veckor nu - visserligen bättre på slutet men ändå inte bra. Hade inte ork ordentligt o var trött o tjurig på dagis (är världens gladaste o nöjdaste annars, så dagispersonalen kände knappt igen honom). I fredags var vi hos doktorn o han fick bredspektrum-pencillin - nu är han tillbaka i gamla goda gängor igen! Snoret är borta, orken och aptiten tillbaka! Så skönt att doktorn lyssnade på oss och tog oss på allvar! Nån infektion hade han ju i kroppen uppenbarligen även om man inte kunde säga exakt var o hur...

Svar på tråden Någon mer som har haft barn med snuva och hosta i fyra veckor?