Sammandragningar v.27 - många och ofta regelbundna. Fler som har det så?
Jag är gravid för andra gången och nu i v 27 har sammandragningarna satt igång ordentligt, precis som de gjorde under första grav. Det kommer många, flera i timmen och ofta blir de regelbundna, kommer var 3:e till 5:e minut och ger sig inte fast jag ligger och vilar.
När jag var gravid med ettan åkte jag in och ut till förlossningen, fick bricanyl för att stoppa det och var till och med inlagd en sväng. Jag var helt sjukskriven och tog det extremt lugnt för att undvika sammandragningarna. Sonen föddes en vecka över tiden så allt gick bra.
Nu var jag inne på förlossningen i helgen och läkaren kontrollerade så att inget hänt och det hade det inte. Han sa att det kan bero på urinvägsinfektion (sa de vid förra grav med men det var det inte då) så jag har fått penicillin.
MEN läkaren menade på att det inte är någon fara att gå med så pass täta och regelbundna sammandragningar så länge de inte gör ont. Han gjorde inte något och tyckte inte några åtgärder skulle vidtas. Jag blir lite orolig för jag är ju rädd att detta ska leda till att bebisen kommer alldeles för tidigt...
Finns det fler som har det såhär?