Kommer jag kunna köra upp för körkort?
Hur håller man sig egentligen lugn när man ska köra upp till körkort?
Jag kör upp om ca 1 vecka och jag mår verkligen jätte dåligt så fort jag tänker på det. Jag är väldigt trygg när jag kör med min man som varit min handledare genom detta. Jag har nu kört ca 18 körlektioner med min trafiklärare på skolan och känner fortfarande ortygghet vilket resulterar i att jag kör mkt sämre med honom än hemma. Hade jag fått köra upp i vår bil med min man så kunde både jag o min man intyga om att jag är redo för körkort "egentligen".
Jag trivs inte alls med bilen de har på körskolan, kopplingen är så fruktansvärt trög. Och det är den jag ska köra upp i tyvärr. Förra veckan fick jag testa att köra en s.k. B prov runda med en annan lärare på skolan och jag var nervös inför detta och jag kan säga att det gick inte alls bra.
Nu kör jag med min lärare idag för att gå igenom det jag gjorde fel på förra veckan. Sen har jag ytterligare en körlektion innan själva uppkörningen nästa vecka. Det hjälper inte ett dugg att alla andra säger att jag fixar det. Det räcker med att folk på jobbet pratar om "bilar" el. "körning" (behöver inte alls ha med min uppkörning att göra) så mår jag illa och blir alldeles varm.
Jag var t.o.m. skit nervös när jag skulle skriva upp, darrade i hela kroppen och 2 minuter innan vi skulle in var det verkligen nära att jag fick gå på toa o kräkas. Inte förrän jag gjort ca halva teoritiden kunde jag lugna ner mig ngt. Kommer jag vara så där nervös när jag ska köra upp så kommer jag inte att kunna köra en bil. Mina ben darrade när jag körde på låtsasuppkörningen och det var skitjobbigt.
Ngn som känner igen sig? Tips?