• Endag

Recept med quorn, gärna grytor

Nån som har det och vill dela med sig?

• Svar på tråden Recept med quorn, gärna grytor
  • ludenben

qournfärssås?? det gillar jag... istället för vanlig köttfärssås tar man qourn. Men man får tänka på att göra den baklänges. Alltså såsen först (istället som med köttfärs, att man bryner färsen först), när den är klart, i med qournfärs och det ska bara koka några minuter för annars blir det svampigt.

• ludenben

quornfärs ska det nog stå... har ingen koll på stavningen idag.

• Endag

Ja det är gott, tack för tipsen om att ha i quornet sist, brukar steka det först

• ludenben

chili con carne med stora vita bönor/kidneybönor och quornfärs kan man med göra...

sen med qournbitar kan man göra gryta av det, kokosmjölk, sweeth chilisås och purjilök... svingott.

• Pshevil

Brukar ta recept till kycklinggrytor el fläsgrytor och använda quornfilé eller quornbitar istället för kyckling.

• gammeltacka

Fräs paprika, morötter, vitkål, rödlök, vitlök, squach, champinjoner, en påse quornbitar.
    Häll i en burk kokosmjölk, rivet skal från en citron och riven färsk ingefära. Smaka av med salt och peppar. Servera till ris. Mumsfillibabba

• Namaste72

Vi gör en wrap med quornfärsröra. Fräs quorn och finhackad purjo, persilja, paprika. Krydda med salt peppar, chilisås, mycket tabasco och ev spiskummin. Lite vatten och sen i med borlottibönor. Fyll wrapen med strimlad sallad, röran, fetaost, riven ost och toppa allt med vitlökssås. Slå in wrapen i folie och servera!

{} Ventuuura! Yes Satan? Oh, I'm sorry, sir. You sounded like someone else.. {}
  • ludenben

Man kan göra fyllda paprikor med quornröra med. Supergott

• Lilla Oliv

Jag brukar "marinera" mina quornbitar med soja, olja vitlök salt och peppar (ibland ostronsås om det finns.)
    Sen wookar(stavning?!) jag det tillsammans med frysta grönsaker och serverar med ris.
    Det blir gott!

• moontrip

Quornbitar, lök, majs, grädde, salt, peppar och lite soya. Serveras tillsammans med potatis. Min favorit!

• Nature child

Thaigryta med cocosmjölk, lime, citrongräs, vitlök, lök och grönsaker man gillar tex paprika och zucchini. Salt, soja eller buljong. Ev lite gurkmeja för färgens skull. Ris till. Quorn grytbitar, tänk kycklinggryta som ovannämnda. Gott!

Svar på tråden Recept med quorn, gärna grytor