• blingblingdeluxe

hur tvättar man kläder i klorin?

nu ska jag tvätta upp alla gamladassiga linnen i klorin..Kan jag göradet i tvättmaskinen? Häller jag i det dr jag brukar ha tvättmedel då?
    ska jag köra en tom tvättmaskin efter det så tvätten efter det inte blir blekt?

Någon som har något tips?

• Svar på tråden hur tvättar man kläder i klorin?
  • Finkelkeso

jag lägger de i klorinbadoch sen tvättar i maskin med medel

• Anettan73

Jag häller i klorinet när vattnet går in i maskinen. Sen tvättar jag det en gång efter det...

• Kössen

samma här..lägger i vatten och klorin i balja, låter ligga några timmar, sen tvättar

• blingblingdeluxe

okej...då kör jag klorinbad....i skurhinken då, sen efter det verkat några timmar tvättar jag det med tvättmedel i maskinen alltså?

• Kössen
    blingblingdeluxe skrev 2008-10-27 13:47:27 följande:
    okej...då kör jag klorinbad....i skurhinken då, sen efter det verkat några timmar tvättar jag det med tvättmedel i maskinen alltså?
    precis..
  • blingblingdeluxe

MEN om jag kör det i tvättmaskinen som det står på att man kan göra, i vilket fack ska jag hälla klorine? i tvättmedelfacket eller skölmedelfacket?

• blingblingdeluxe

puffar,, någon som vet? tänkte ju sätta på maskinen nu...

• Anettan73
    blingblingdeluxe skrev 2008-10-27 13:52:21 följande:
    MEN om jag kör det i tvättmaskinen som det står på att man kan göra, i vilket fack ska jag hälla klorine? i tvättmedelfacket eller skölmedelfacket?
    Tvättmedelsfacket. Jag gör det när vattnet rinner in där..
  • emma enhörning

Nu kanske du redan börjat men jag brukar hälla klorin i "förtvättsfacket"...
    Förr la jag det alltid i tvättmedelsfacket men då fick jag tvätta samma kläder en gång till efteråt- det slipper man om man lägger det i "förtvättsfacket" och sedan tvättar som vanligt!!

Svar på tråden hur tvättar man kläder i klorin?