4 åring som kissar på sig hela tiden
Har en 4 åring som kissar på sig hela tiden. Har varit torr i över 2 år men kissar nu på sig uppåt 5-6 ggr om dagen. Ibland bara lite och ibland rätt igenom allt.
Vad ska man göra?
Har en 4 åring som kissar på sig hela tiden. Har varit torr i över 2 år men kissar nu på sig uppåt 5-6 ggr om dagen. Ibland bara lite och ibland rätt igenom allt.
Vad ska man göra?
Var har delvis samma problem. Inte att sonen kissar igenom allt (oftast). Däremot är det ofta det är en blöt fläck i kalsongerna.
Han verkar inte märka av detta själv, så det är svårt att hantera. Han kan ibland (inte alltid) bli jätteledsen när han går och kissar, drar ner kalsongerna och då ser att det redan har kommit lite grann. Han kan skrika/gråta i 10 min, trots att vi inte skäller utan säger att det är sånt som händer.
Det skär ju i hjärtat när han blir ledsen, samtidigt som man på en annan nivå tycker att han är såpass stor att det borde funka (för det mesta).
Puffar jag med, har en sexåring som gör samma sak, började oxå med det när han var fyra fast att han varit torr i över ett år innan.
Och det går inte över - Det har blivit bättre, men det är ett jätteproblem hemma hos oss. Han kissar även på sig på natten,
ja nattetid kissas det här med. Vi har problemet att * inte säger till heller utan kan gå med kiss i byxorna. Vi säger till regelbundet att * ska kissa men det verkar inte hjälpa.
Natten är faktiskt det som funkar här. Konstigt nog.
Man kan ju kolla så barnet inte fått urinvägsinfektion.Vår granne hade fått det.
Bara en tanke. Det är ju inte så roligt att behöva gå på toa när man är barn, så när ni frågar så är det klart att barnet säger nej. Kan ni inte strunta i att fråga och bara ta med barnet in på toaletten när ni tycker att det borde vara dags? Samma på natten, dock inte lika ofta men kanske någon gång.
Ni kanske redan har provat detta.
Har också det problemet...
Vet inte vad man ska göra. Vägrar dessutom att vara utan blöja på natten. Jag skulle vilja sluta men är långt ifrån torr på morgonen.
Det enda vi gör på dagarna är att fråga om hon ska gå före eller efter mig på toaletten. Göra det lite till en tävling. Typ jag är så toanödig, ska jag gå före dig? Det blir lite av en tävling som hon naturligtvis ska vinna. Det funkar varje gång.
Har dessutom börjat bajja i brallan. Har hänt 3-4 ggr den senaste tiden. Vet inte vad vi ska göra åt det. *suck*...
Så jag hänger gärna med den här tråden...
Kan det ha med åldern att göra, verkar ju som att det finns fler sas. Bajs händer här med.
Jag får nästan för mig med min son att det är ren o skär lathet.
(Ok inte på natten, då han sover naturligtvis), men man kan fråga honom tusen gånger med han är aldrig kissnödig, det blir diskution o man får säga åt honom att gå på toaletten.
Sedan när han gjort det han ska så torkar han sig inte utan bara drar på sig byxorna, även om han har bajsat.
Ofta på kvällen så säger han att han kissat 3gånger idag (som att det vore jättemycket), fatta bara 3gånger på hela dagen.
1:a gången på morgonen (då jag tvingar honom)
2:a gången när vi kommer hem från dagis (då jag tvingar honom)
3:e gången innan läggdags (då jag tvingar honom)
Det värsta är att han inte ser det som ett problem själv, inte alls. Inte ens det faktum att han kissar på sig på nätterna ser han som ett problem.
Anonym inlägg 9:
Ungefär så ser det ut här också (förutom att han ALDRIG kissar ner sig på natten. *peppar peppar*)
1. På morgonen, fast han gör det ofta på eget bevåg.
2. Mitt på dagen (oftast vid 12-13 tiden). Brukar oftast vara efter tjat från min sida att han måste gå innan han kissar ner sig. (Kanske är dumt att tjata??)
3. På kvällen innan läggning, fast då brukar det vara han själv som vill.
Så morgon och kväll är rutin här. Vilket är skönt. Det är på dagen jag skulle vilja att han går själv. Eller åtminstone inte kissar små "skvättar" i kalsongen...