• Maddeliix

Är det farligt att låta sin 6 månaders smaka piggelin?

Satt precis och åt en piggelin med sonen 22 månader och så tänkte jag inte alls på vad jag gjorde (tröttmössa som jag är) så jag lät 6 månaders dottern smaka på den en stund.. Brukar låta henne suga lite på äpple när jag äter det och tänkte inte på att det är massa sötningsgrejer i piggelinen. :/..

Är det nån fara tror ni?

• Svar på tråden Är det farligt att låta sin 6 månaders smaka piggelin?
  • HelenaMaria

Varför skulle det vara farligt? Onödigt kanske, men knappast farligt.

• Mosaik

ne det är säkert ingen fara i sån liten mängd

*stolt mamma*
  • Nimbuz

Tror inte det är något farligt alls

• Maddeliix

tänkte på allt som finns, socker, sötningsmedel osv?

HelenaMaria skrev 2008-10-27 15:19:42 följande:
    Varför skulle det vara farligt? Onödigt kanske, men knappast farligt.
  • augustin

Ingen som helst fara.....

• MiIou

Nä, varför skulle det vara det? Nog hade min son fått smaka lite glass när han var 6 månader.

• Puma86

nej nej ingen fara alls! MIn son har fått smaka på d mesta sen han va 6 månader ca o d e inget fel på honom.. dom säger ju att ju mer saker dom får smaka under sitt första år för att dom har mindre risk at få allergier! Så låt henne smaka på d mesta

• ticktick

Piggelin innehåller inga articifiella sötningsmedel. Farligt? Nej. Onödigt? Ja, om det blir till en vana.

• Maddeliix

hehe okej. sonen matvägrade ju tills han var 13 månader sen nu är han VÄLDIGT kräsen s¨å det e väl kul med en unge som vill smaka på allt ;)

Puma86 skrev 2008-10-27 15:30:26 följande:
    nej nej ingen fara alls! MIn son har fått smaka på d mesta sen han va 6 månader ca o d e inget fel på honom.. dom säger ju att ju mer saker dom får smaka under sitt första år för att dom har mindre risk at få allergier! Så låt henne smaka på d mesta
  • Puma86
    Maddeliix skrev 2008-10-27 15:32:16 följande:
    hehe okej. sonen matvägrade ju tills han var 13 månader sen nu är han VÄLDIGT kräsen s¨å det e väl kul med en unge som vill smaka på allt ;)
    Ja men precis! VIll hon smaka så låt henne, e d inget farligt för dig att äta så e d inte för henne heller... i mindre mäng då självklart
  • fiamalm

Helt ofarligt, men jag hade inte gjort det för ofta på grund av sockret.

• pessl

Är inte piggelin helt livsfarligt?

• Lekia

jo jättefarligt!!! tandtrollen kan ju komma o gnaga på de stackars tänderna!! (möjligtvis) *s*

Svar på tråden Är det farligt att låta sin 6 månaders smaka piggelin?