• Skrutthöna

Hur får jag solkig tvätt vit igen??

Hej!

Jag köpte en vit body på tradera som såg fin ut på bilden, men när den kom så var den gråsolkig. Ni vet så där som vit tvätt blir om man blandar andra färger med det vita. Hur får jag den vit igen? Jag kan ju inte lägga den i klorin eftersom det är färgat tryck på den.

• Svar på tråden Hur får jag solkig tvätt vit igen??
  • nickefiki

Finns ju klorin för färgade kläder också.

• Namaste72

Är det inte ättika som funkar?

{} Ventuuura! Yes Satan? Oh, I'm sorry, sir. You sounded like someone else.. {}
  • mysmika

Prova att ta i Vanish i tvätten, läggs i en boll i trumman. Gör jag alltid med typ vita underlaken som lätt blir missfärgade...

• splitends

hej jag häller lite klorin + massa vatten i tvättmedels hålet i tvättmaskinen(1 tvätt) även på rosa kläder o gröna kläder som blivit missfärgade o tråkiga i färgen vid svart tvätt.. dem blir kanonfina men glömm inte att ha massa vatten medansn du häller i klorinet.

tvätta sedan tvätten en gång till för att få bort klorin lukten. man ska egentligen göra tvärtom fört vanlig tvätt sen en tvätt med klorin men jag tycker det här funkar mycket bättre!

min karl tvättar jämnt mina fina klänningar o tröjjor med tryck o allt annat med sina jobbar kläder.. har förösktsäga till men han ser det som om han har färgmatchat..så det finns inte mycket jag kan göra utom tvätta om det som råkar hamna fel.

han ser heller inte att dte blir missfärgat utan tycker de är rätt färg efter oxå!

Svar på tråden Hur får jag solkig tvätt vit igen??