• Anonym

Träning och gravid tredje trimestern?

Hej! Jag har börjat få väldigt ont, som tryck nedåt slidan, har inte UVI eller något sådant, kanske är foglssning..jag vet inte helt säkert. Det blir oftast värre när jag går väldigt snabbt eller stressar. Tror ni att det går bra att träna ändå eller ska jag undvika det? Jag får aldrig något konkret och bra svar från min BM. Hon är alltid så svävande och säger inte mer än nödvändigt. Hur gör ni, tränar ni mycket nu i tredje trimestern? någon som hört rekommenadationer om vad som är bra/mindre bra att träna? Jag är i vecka 32.

• Svar på tråden Träning och gravid tredje trimestern?
  • Anonym

ingen gravid som är aktiv och tränar?

• Anonym

vad trist att det inte fanns någon

• hjärnladyn

Jag är i vecka 30 och simmar en gång i veckan. Det är skönt och jag tar det i min egen takt utan prestationskrav (svårt för en tävlingsmänniska som mig ).

Promenader undivker jag eftersom jag ofta får ont i ryggen då, kombinerat med sammandragningar.

Förra graviditeten cyklade jag mycket på min motionscykel och det gick jättebra! Tyvärr har jag sålt den nu.

• veronicavh

Jag försöker gå ut och gå 30min om dan..har också mycket tryck neråt samt sammandragningar..mest när jag stressar..har hört nånstans att det ska va bra att röra sig ca 30min om dan så jag har försökt köra på det och det känns bra!funderar med på att börja simma lite lungt 1 gång i veckan..mest för det skulle va skönt att få kännas sig "lätt" igen ;) är i v.29 förresten

• Anonym

Härligt att det fanns några i alla fall som tränar precis som mig. Jag har också funderat på simning, nu är det motionscykel som gäller. Promenader fungerar inte, då blir det där trycket intensivare.

• Anonym

att cykla funkar bra tycker jag, så länge man kan komma upp på cykeln vill säga. annars rekommenderar jag gravidyoga, antingen i grupp eller på DVD samt vattengympa!

• Anonym

Vad har era BM sagt om träning nu när man börjar närma sig slutet förresten?

• Inez matte

Jag har två graviditeter bakom mig. Under båda två har jag tränat tills slutet, det blir ju gradvis mindre pga magens storlek. Jag har promenerat raskt ca 7 km varje dag med hundarna, mot slutet har det blivit 4 km i det tempo jag klart. Mer cykling mot slutet. Dessutom har jag kört pilates så länge inte magen tagit emot och lite styrketräning. Jag har fått rådet att gör det du vill så länge det känns bra. Jag ska tillägga att jag inte haft foglossning eller några sammandragningar.

• Anonym

Ok, låter härligt att du kunnat röra på dig till slutet. Jag blir lite frustrerad över det här trycket jag känner. Vill så gärna kunna slippa det men det blir värre när jag varit aktiv under dageb eller stressat mycket.

• Inez matte

Har du provat någon gördel som skulle kunna stödja magen? Om det är fogarna du känner av så kanske en gördel skulle kunna avlasta dom så det känns mindre.

Svar på tråden Träning och gravid tredje trimestern?