• Madeleonten

Snälla behöver råd om fönsterlampa!

Jag skulle så gärna ha en lampa i köksfönstret men det finns ingen kontakt i närheten, bara en i taket. Är inte så förtjust i hängande fönsterlampor men jag antar att det är såna det måste bli? Dessutom ska jag ha en eller två?

Vore kanon om jag fick lite hjälp med tips på lampor, har kört fast helt tankemässigt.

Bild på köksfönstret: i20.photobucket.com/albums/b210/Filidonten/koksfonster.jpg

• Svar på tråden Snälla behöver råd om fönsterlampa!
  • Vero06

Snyggt fönster! :)
    Jag skulle personligen föredra en sk bordslampa i ena fönsterhörnet. Annars skulle jag kanske ha två mindre hängande lampor....hmm, inte så lätt ju. Kan du inte ha en ljuslykta då som du låter hänga ned en bit under gardinen. Det finns snygga ljusa lyktor att hitta.

• Madeleonten

Tack!

Skulle också vilja ha en bordslampa helst men det blir nog lite krångligt att få det snyggt med sladdragningen.
    Behöver lite mer ljus som inte är lysrörsbelysning så ljuslykta funkar inte. Ska kolla om jag hittar två snygga fönsterlampor. Har inte sett några hittills.
    Tack så jättemycket för dina tankar och råd!

• 242

håller med vero06,två minde lampor.

jag skulle hänga dom på en sida bara och i olika höjd,så e ena fönstret fritt,för tex en högre blomma,eller underlätta att öppna fönstret.

pysseltokig
Svar på tråden Snälla behöver råd om fönsterlampa!