• If Only

Vart köpa dr brown?

jag vet att det finns på ex babyproffsen och babyland, men jag undrar om det finns på ica och konsum också?
    nån som vet?

• Svar på tråden Vart köpa dr brown?
  • Tvåbarnsmorsan

Köpte mina på Barnens hus!

• Flippen

Nej, det tror jag inte. Jag har bara hittat det i de större baby-kejorna som du nämnde.
    Själv hade jag långt till en baby-affär så jag beställde på Babyland's nätbutik.

• SaraSara

Finns i vissa fall på större ica/coop butiker, tex coop form och ica maxi... sånna som har mycket mer än bara mat i sitt utbud. däremot i de "vanliga" butikerna har jag inte sett dem

• If Only

Okej tack!
    Får bli att bege sig till nån babyaffär!

• versan

Har du den inte sen tidigare så rekomenderar jag den INTE.
    Vi hade den till våran tjej från början och vi höll på att bli tokig på allla smala delar.
    Och röret som ska rengöras m,m..... piller jobb utan dess like.
    Rekomenderar däremot Mams Ultivent som finns att köpa både på ICA & COOP.
    Superlätt flaska i fina färger och lätt att sätta ihop
    Och den har exakt samma funktion som DR Brown's flaskor.

• Flippen
    versan skrev 2008-10-27 17:58:35 följande:
    Har du den inte sen tidigare så rekomenderar jag den INTE.Vi hade den till våran tjej från början och vi höll på att bli tokig på allla smala delar.Och röret som ska rengöras m,m..... piller jobb utan dess like.Rekomenderar däremot Mams Ultivent som finns att köpa både på ICA & COOP.Superlätt flaska i fina färger och lätt att sätta ihop Och den har exakt samma funktion som DR Brown's flaskor. 
    Smaken är som baken!
    Själv tyckte jag att Dr Brown var MYCKET enklare att både diska och sätta ihop än MAM's Ultivent. Det är ju lika många lösa delar att diskar som på Dr Brown.
    Dessutom tyckte jag MAM's läckte mycket mer.
  • versan
    Flippen skrev 2008-10-27 18:05:00 följande:
    Smaken är som baken! Själv tyckte jag att Dr Brown var MYCKET enklare att både diska och sätta ihop än MAM's Ultivent. Det är ju lika många lösa delar att diskar som på Dr Brown.Dessutom tyckte jag MAM's läckte mycket mer.
    Hahaha...
    Håller med
    Men dom DR Brown vi hade läckte det från och vart stopp i emmelanåt så vi höll på bli tokiga.
    Men mams har vi haft det problemet med 1 flaska (av 7 stycken) då kontaktade jag mams huvudkontor och fick snabb & smidigt delarna utbytta gratis.
    haha... Vi har många flaskor åt ett barn
  • versan

Läckage i mams flaskor beror på att plastdelarna i nedre delen blir för gamla.
    så har man att byta ut dom så läcker dom inte heller.

• SaraSara
    versan skrev 2008-10-27 17:58:35 följande:
    Har du den inte sen tidigare så rekomenderar jag den INTE.Vi hade den till våran tjej från början och vi höll på att bli tokig på allla smala delar.Och röret som ska rengöras m,m..... piller jobb utan dess like.Rekomenderar däremot Mams Ultivent som finns att köpa både på ICA & COOP.Superlätt flaska i fina färger och lätt att sätta ihop Och den har exakt samma funktion som DR Brown's flaskor. 
    alla delar? Det är ju bara två delar mer än i en "vanlig" flaska. Och med den lilla borsten som medföljer är det ju superenkelt att diska den.
    Har haft den i ca 3 veckor nu, och har inte råkat ut för något lekage eller stopp...
  • trisha

vill bara tipsa: om man tycker dr browns flaskor är tråkiga så passar luftnings enheterna och korken till esska flaskorna oxå, då blir de lite finare =) Kanske passar till vissa andra flaskor oxå, har inte provat än.

• SaraSara
    trisha skrev 2008-10-28 21:51:17 följande:
    vill bara tipsa: om man tycker dr browns flaskor är tråkiga så passar luftnings enheterna och korken till esska flaskorna oxå, då blir de lite finare =) Kanske passar till vissa andra flaskor oxå, har inte provat än.
    tack för tipset! Jag har stått och jämfört mina esska flaskor med dr brown och tyckte med mitt ögonmått att det borde passa (använder BARA dr browna nappar, även till esska) men orkade inte riktigt prova pga eventuellt kladd och lekage. Men du har ju helt rätt i att esskas flaksor är roligare än dr browns.
Svar på tråden Vart köpa dr brown?