• JoiPoi

Halloween tema på dagis.... Tips ang kläder!

På fredag ska de ha halloween fest på dagis...

Jag HATAR maskerad så jag har ingen aning om man man ska klä ut sig till hehe...

Måste de klä ut sig till läskiga saker? Kan man klä ut till tex prinsessa!?

• Svar på tråden Halloween tema på dagis.... Tips ang kläder!
  • Luddvar

Klart de kan klä ut sig till något annat. På vårt dagis vill de helst inte ha en massa monster för de små barnen blir rädda.

• JoiPoi

Det stog på lappen att de ej skulle ha mask på sig...Känns så onödigt att köpa en hel ny utstyrsel för några timmar på dagis o hon har en prinsess utstyrsel...
    Så det blir inte fel då om hon har den?

• Luddvar

Det kan jag inte tro. Min dotter var prinsessa och sonen skelett. Skelett var okej på dagis men utan masker. Har de inte haft Halloweenfest där innan? Barn brukar avsky masker och börja gråta. Många dagis skippar masker pga det. Jag tycker absolut din dotter kan vara prinsessa.

• JoiPoi

Nä det är första gången för min dotter men de har säkert haft varje år.
    Ah men va bra då kan jag känna mej lugn hehe så de inte tror att man är helt bakom flötet

• annlu748

Jag tänker klä ut min son till Findus med hängselbyxor och randiga strumpbyxor. Plus att jag sätter fast något svansliknande. Smink coh öron hoppar jag nog över.

• Nasse7

Om Halloween är likadant som det är i USA så kan man klä ut sig till vad som helst. Tyvärr tror jag att i Sverige har det varit mer fokus på att alla ska klä ut sig till typ monster, häxor eller skelett m.m. Fast då är det ju bara att skapa en ny trend?

Svar på tråden Halloween tema på dagis.... Tips ang kläder!