• Lil sis

Måla om en billy bokhylla-tips!?!

Nu är jag så vansinnigt trött på min fula billy bokhylla så jag håller på att få spader! Därför tänker jag måla om den men jag behöver ju förstås lite goda råd och tips. Någon som gjort det? Kanske har en före och efterbild som man får kika på? Funderar också på om man kanske kunde göra en list till den. Vad tror ni? Förslag?

• Svar på tråden Måla om en billy bokhylla-tips!?!
  • ior1979

Går precis i samma tankar men min man litar inte på att jag kan föra ett sånt projekt i hamn. Behöver någon som säger att det är lätt tack

• tvillingarna svensson

Hej! Målade mina Billy hyllor (vitrinskåp) det var INTE roligt...  Men visst går det...Det var svårt att få färgen att täcka, jag hade vinröda & färgen trängde liksom igenom trots grundfärg osv... Till slut köpte jag vit plastfilm till hyllplanen Det blev bättre... Har ni ljusare hyllor kan det vara lättare... Tyvärr har jag ingen bild, de är under restaurering just nu, ska sätta dit lister på glaset

Lycka till

• Ronja Rövardotter

jag har alldeles precis målat om mina och det gick superbra! Men då var mina hyllor i björk, använde aqua lackfärg och rollade på. Det var enbart i hörnen och i vinklarna som det var lite klurigt att få färgen att fästa med pensel men efter nog många målningar så gick det.

Svar på tråden Måla om en billy bokhylla-tips!?!