• Anonym (Orolig)

Gravid trots sterlilisering?

Jag undrar ifall det finns någon som har blivit gravid trots sterilisering?

Gjorde en sterlilisering -07
    Nu har jag gått över 10 dagar (alltid som en klocka)
    Mår konstant illa
    Ömma bröst osv
    Mår som när jag väntade dottern. Hon kom ju till trots p-piller

Läste att 1 av 100 kvinnor blir gravid trots sterilisering.

Vet att det är bara att göra ett graviditets test.
    Men jag ville gärna höra ifall någon annan gått igenom detta.

• Svar på tråden Gravid trots sterlilisering?
  • Anonym

Jag steriliserade mig också 2007, men har inte blivit gravid än. Min läkare (på vårdcentralen) frågade om jag var gravid eller planerade att bli gravid när jag behövde mer astma-medicin. När jag då berättade att jag var steriliserad berättade han att under hans 30-åriga yrkesliv som läkare hade han träffat en kvinna som blivit gravid trots sterilisering.

Nu känner jag ingen som har steriliserat sig så jag vet inte hur vanligt det är. MEN som du skrev, 1 av 100 kvinnor blir gravida trots allt.

Har inga råd att ge tyvärr.

Lycka till hur det än går.

• Crazy Baby

Jag steriliserade mig också 2007 och har totalt missat att det är 1 av 100 som blir gravida trots sterilisering! Jag som trodde att jag inte skulle behöva oroa mig alls för att bli med barn, men nu blir jag ju det i alla fall!

Hoppas att allt går bra för dig ts!

• Anonym (Orolig)

Tack!
    Jag vet ju att min kropp inte skulle klara en graviditet till eftersom den är i så pass dåligt skick. Det var ju därför jag steriliserade mig, för att slippa ta det svår beslutet ifall jag skulle bli gravid.
    Ska försöka få till till MVC för en test.

• MysTic PrincesS

En vän till mig träffade en kvinna som var steriliserad... idag har dom en dotter på 3-4 år... så ja det finns ju fall där det blivit bebis iaf

Svar på tråden Gravid trots sterlilisering?