• Agnes mamma

Kan man ha en Expedit bokhylla i en hall?

Jag har ingen aning om vad jag ska ha i min hall. Den är lite dumt planerad. Men däremot så har jag väldigt dåligt med garderober och sånt i hela lägenheten så jag funderar på om man kunde köpa en sån bokhylla och ha förvaringskorgar längst ner för att lägga kläder och annat och sen prydnadsgrejer och sånt på dem andra hyllorna. Skulle det kanske se dumt ut och måste man ha det "traditionella" med byrå och spegel och allt det där? Hur har ni det?

• Svar på tråden Kan man ha en Expedit bokhylla i en hall?
  • THR1972

Funkar fin fint med en expedit i hallen...det har vi i vår hall...med korgar.

• Ninso

Jag tycker det låter som en bra idé! Om du tar den lite mindre varianten kan du lägga den ner och ha som sittplats också.

• nda

Absolut! Man kan ju dessutom klippa sönder en dörrmatta (typ ikeas 5:- matta) eller lägga in hyllplast (också ikea) i några av facken så har man skoförvaring. Vi pratade också om att ha expedit i hallen för ett tag sen. Byrå och spegel har vi inte men det är kanske praktiskt. Vi ska göra om och kommer att ha en stringhylla, ett par krokar, en spegel och en lång sittbänk med förvaring. Vi ska försöka slippa att ha för mycket saker framme eftersom vi ändå har en klädkammare i hallen som slukar alla kläder/skor som inte används den dagen.

Mamma till Freja-Lo och lilla Eli
  • Agnes mamma

Tack för alla svar. Tänkte kanske ta den som är "mellan" varianten som är fyra i rad. Men jag har alltid sån beslutångest så jag vet aldrig vilken färg jag ska ta. Svartbrun, vit eller björk? Hmm?? Svårt val.

• ludenben

det blir väl lika dammigt på vitt, bara det att vitt inte syns på. Jag hade en vit och sen såg mer gul ut efter flera år...

ÄlskarMina skrev 2008-10-28 07:26:00 följande:
    svartbrun suuger åt sig damm...skulle nog tagit en vit eller björk om jag vore du!
  • Agnes mamma

Jag har bestämt mig för att ha den med två hyllplan så kan man ha den som skohylla och det blir nog en vit. Passar bäst in i lägenheten

Svar på tråden Kan man ha en Expedit bokhylla i en hall?