• Miss Sunshine

Amerikanska babyskydd

...går dom att använda i svenska bilar?

• Svar på tråden Amerikanska babyskydd
  • Kajee

Ja det gör dom. Syrran bor i USA och brukar ta med när hon kommer hit för att hälsa på.

• rasajj

jag har gjort det.. Sa visst gar det. Nar min aldsta dotter var 8 manader sa firade vi jul i Sverige och jag hade med mig hennes amerikanska babyskydd. Sitter ju fast i bilbaltet pa samma satt i en svensk bil som i en amerikansk.

• Miss Sunshine

Men det gäller väl bara babyskydd utan bas eller adapter eller hur? Har det amerikanska babyskyddet en adapter så går det väl inte?

• rasajj

Miss Sunshine skrev 2008-10-27 23:50:20 följande:

Men det gäller väl bara babyskydd utan bas eller adapter eller hur? Har det amerikanska babyskyddet en adapter så går det väl inte?
    varfor inte? med basen sa sitter det ju anda fast med vanliga bilbaltet. Varfor skulle det inte funka i en svensk bil?
  • Miss Sunshine

Saargr: Det finns ett babyskydd i amerika som heter Orbit vet du om det går att sätta fast utan adapter? Jag tänkte att du kanske vet eftersom du bor där.

• rasajj

Miss Sunshine skrev 2008-10-27 23:53:10 följande:

Saargr: Det finns ett babyskydd i amerika som heter Orbit vet du om det går att sätta fast utan adapter? Jag tänkte att du kanske vet eftersom du bor där.
    Det ser ut pa bilden som att det gar med bara bilbaltet. Men ar inte hundra., kan aterkomma efter en tur till Babies r us, om du vill?
  • Miss Sunshine

Saargr: såg nu att du hann svara innan jag hann posta ett nytt inlägg. Så om jag skulle köpa ett babyskydd i amerika så ska det alltså gå att använda här hemma. En bra grej med amerikanska babyskydd är att t ex gracos har en fotmuff som följer med när man köper den.

• rasajj

Miss Sunshine skrev 2008-10-27 23:58:50 följande:

Saargr: såg nu att du hann svara innan jag hann posta ett nytt inlägg. Så om jag skulle köpa ett babyskydd i amerika så ska det alltså gå att använda här hemma. En bra grej med amerikanska babyskydd är att t ex gracos har en fotmuff som följer med när man köper den.
    Savitt jag vet sa gar de att anvanda, men hor med trafiksakerhetsverket for sakerhets skull? Jag vet itne. det ser ut som det skulle funka, ser inga hinder liksom. Du satter fast det med baltet, precis som har..
  • Miss Sunshine

Saargr: Vad snällt av dig att kolla upp bältesgrejen åt mig,tack. Jag har tittat på deras hemsida men inte hittat informationen. Men vad menar du med "bältesklämma"?

• Hannaliten

Jag tror att de allra flesta babyskydden har kommer med baltesklamma. Har de inte LATCH-funktionen? Det ar ju mycket lattare an med balte.

• rasajj

Miss Sunshine skrev 2008-10-28 00:02:57 följande:

Saargr: Vad snällt av dig att kolla upp bältesgrejen åt mig,tack. Jag har tittat på deras hemsida men inte hittat informationen. Men vad menar du med "bältesklämma"?
    En baltesklamma ar en metallbit som man satter fast baltet i sa det inte glider.

www.carseatsite.com/lockingclips.htm

Som Hannaliten sager sa komer de flesta amerikanska saten med sadan.
  • Pelink

Vi fick ett babyskydd från sambon bror som bor i USA, vi ringde även försäkringsbolaget och kollade om det var ok och om försäkringen skulle täcka om det hände nåt, fast det inte var köpt i Sverige. Det var inga problem!

• Miss Sunshine

Pelink: Vad glad jag blir av att höra att det inte är något problem med försäkringen om man köper ett babyskydd utomlands. Jag har nämligen blivit kär i Orbits vagn och babyskydd.Då kan jag köpa det när vi åker till USA.

Tack för all info allihop och tack alla som bor i USA som har svarat på mitt inlägg.

Svar på tråden Amerikanska babyskydd