Amerikanska babyskydd
...går dom att använda i svenska bilar?
...går dom att använda i svenska bilar?
Ja det gör dom. Syrran bor i USA och brukar ta med när hon kommer hit för att hälsa på.
jag har gjort det.. Sa visst gar det. Nar min aldsta dotter var 8 manader sa firade vi jul i Sverige och jag hade med mig hennes amerikanska babyskydd. Sitter ju fast i bilbaltet pa samma satt i en svensk bil som i en amerikansk.
Men det gäller väl bara babyskydd utan bas eller adapter eller hur? Har det amerikanska babyskyddet en adapter så går det väl inte?
Miss Sunshine skrev 2008-10-27 23:50:20 följande:
Saargr: Det finns ett babyskydd i amerika som heter Orbit vet du om det går att sätta fast utan adapter? Jag tänkte att du kanske vet eftersom du bor där.
Miss Sunshine skrev 2008-10-27 23:53:10 följande:
Eller, pa deras e4gna sida sa star det att det gar att spanna fast med balte. lapbelt, som ar balte endast over benen, men om man har baltesklamma sa borde det ga med hela baltet ocksa.
www.orbitbaby.com/products/base.html
Saargr: såg nu att du hann svara innan jag hann posta ett nytt inlägg. Så om jag skulle köpa ett babyskydd i amerika så ska det alltså gå att använda här hemma. En bra grej med amerikanska babyskydd är att t ex gracos har en fotmuff som följer med när man köper den.
Miss Sunshine skrev 2008-10-27 23:58:50 följande:
Saargr: Vad snällt av dig att kolla upp bältesgrejen åt mig,tack. Jag har tittat på deras hemsida men inte hittat informationen. Men vad menar du med "bältesklämma"?
Jag tror att de allra flesta babyskydden har kommer med baltesklamma. Har de inte LATCH-funktionen? Det ar ju mycket lattare an med balte.
Miss Sunshine skrev 2008-10-28 00:02:57 följande:
Vi fick ett babyskydd från sambon bror som bor i USA, vi ringde även försäkringsbolaget och kollade om det var ok och om försäkringen skulle täcka om det hände nåt, fast det inte var köpt i Sverige. Det var inga problem!
Pelink: Vad glad jag blir av att höra att det inte är något problem med försäkringen om man köper ett babyskydd utomlands. Jag har nämligen blivit kär i Orbits vagn och babyskydd.Då kan jag köpa det när vi åker till USA.
Tack för all info allihop och tack alla som bor i USA som har svarat på mitt inlägg.