ska åka skidor när jag är i v. 31, vågar man det?
jag ska upp till kläppen och åka slalomskidor i fyra dagar när jag är i vecka 31 men nu har jag läst att man ska undvika sånt. vad tycker ni??
jag ska upp till kläppen och åka slalomskidor i fyra dagar när jag är i vecka 31 men nu har jag läst att man ska undvika sånt. vad tycker ni??
Jag skulle definitivt undvika det!
Jag skulle inte våga.
Tänk om man ramlar.
Längdskidor, helt klart!
Men slalom, näe.
Skulle undvikit skidåkningen,men tagit massa mysiga promenader istället
Det beror ju helt pa hur säker du känner dig.. tror inte att du skulle tycka att det är super att göra en buklandning och det är nog inte helt nyttigt heller . Men om du kör lugna backar och later bli att ramla eller bli inkörd i sa tror jag att det är ganska nyttigt med frisk luft och rörelse...
Om du är van så känner du nog bäst själv om du törs. Jag åkte utför för första gången på 15 år när jag var gravid i v. 15. Inte bra för foglossningen...
JAg har också skidsemester runt v.30 ... MAn får väl helt enkelt känna efter när man är där. Det är ju inget man kan säga i förväg... Man kanske inte skall åka offpist i halvmetern nysnö Men jag kommer nog behöva åka efter 3½ åringen i vilket fall...
När jag var i v 30 så skulle vi åka med skolan till fjällen och min läkare förbjöd mig att åka slalom för att det finns risker, man kan ramla och så. Så jag fick snällt titta på.
Kan tillägga att i vinter kommer jag vara mellan v. 35-40 när vi åker till skidbackarna, men då blir det pulka för mig och de två yngsta. Roligaste jag vet!
Risken att ramla är ganska hög, och risken att någon åker på dig är oxå ganska hög....
det är ju mer regel än undantag att ramla på skidor :) iallafall när jag åker..haha och då kan jag åka hmmm...så jag skulle undvika det!!