När gav ni era barn yogurt?
Skulle vara så smidigt att kunna ge killen en liten yogurt till mellanmål ibland, vet inte om det är för tidigt(7mån)?
Skulle vara så smidigt att kunna ge killen en liten yogurt till mellanmål ibland, vet inte om det är för tidigt(7mån)?
När lillen var 8 mån så så gav vi han youghurt en gång i veckan. De ska ju inte ha för mycket mjölkprodukter. Bvc sa att nån gång i veckan. Ibland har det blivit 2 ggr.
Det finns barnmat på burk med yoghurt i som rekommenderas från 5 månader. I gröten och vällingen finns det också mjölk, så att ge lite yoghurt i bland tror jag inte alls är någon fara!
Jag ger yougurt till min lille kille som är 7 månader. Han älskar det! Jag ger det ca 3-4 ggr i veckan...
Tack för svaren, ska nog prova lite i morgon
Jag har en dessert hemma från 5 månader som är päron & banan med youghurt.
Varför skulle man inte kunna göra egen sån? Med typ mild naturell youghurt?
Vi gav Nina det dagligen som mellanmål när hon var nånstans runt 7-8 månader på INRÅDAN från BVC
Vi gav det till Alexander när han var 7 månader innan läggdags pga att han börjat vägra välling (nu äter han det igen), vi körde med den turkiska yoghurten och det funkade kanon!
Vi ger yogurt (mild naturell ekologisk, men skall snart testa med turkisk som är ännu lite fetare) som frukost till vår 7-månaders för hon gillar inte gröt sådär värst. Och vår BVC har också sagt att det går bra med ungefär så mkt varje dag (däremot inte tex vanlig mjölk som dryck eftersom det hämmar järnupptaget en del).
Att alla BVC inte kan råda till samma sak. Min kompis Bvc sa att hon kunde ge en dl per dag vid 10 mån. Och när jag frågade mitt bvc sa hon att en gång i veckan går bra. Fram till året.
Kan inte alla bvc råda samma saker så blir man ju inte så förvirrad...
Då ka n jag ju ge min lite oftare då
undra vad min bvc min kompis dotter älskar mild naturell yoghurt med mosad banan i...ska snart prova det jag oxå..men vår lilleman är bara 5 mån.
Pärlan, att mitt BVC rådde det kan iof bero på att vår dotter matvägrade och då är fet yoghurt jättebra eftersom det är lätt att äta, smakar friskt och med frukt i dessutom lite sött
Vi ger Tovisen turkist yoghurt och fruktpuré till frukost nästan varje dag. Hon är inte heller så förtjust i (läs äcklad av *s*) gröt och välling. Hon är 6½ mån.
Philip var 6 månader första gången han fick turkisk yoghurt med frukt i...