• In the summertime

Vad är det för fel på NESTLE????

Jag måste missat ngt för de är så många som inte vill använda Nan för det är Nestle. Varför???

• Svar på tråden Vad är det för fel på NESTLE????
  • Gottegrisen

www.amningshjalpen.se/foreningen/nestlebojkotten.htm

Här förklarar amningshjälpen varför man ska bojkotta Netlé (OBS! ingen kritik mot de som inte gör det eller mot de som inte ammar för den sakens skull) För MIG är det en självklarhet att inte köpa produkter från Nestlé när de beter sig så illa i andra länder

• In the summertime

Aha det hade jag inte en aning om. Men vilket svårt val att göra. Ska min bebis behöva lida för det eller inte. Hur gör ni andra??

• Gottegrisen

Det finns ju andra märken på det mesta och då behöver ju din bebis inte lida, finns det saker hos nestlé som inte går att byta bort (pga av känslig mage eller så) så kan man ju välja att bara köpa det från nestlé och inte köpa deras andra produkter om man ändå vill stödja bojkotten

• nina1

Jag kör med Nestle. Tycker att det funkar utmärkt för mig och mina tjejer.

• Mandi74

Såg på mitt paket NAN2 idag att Nestle har texten "Viktigt: Modesmjälken är den bästa maten för ditt barn" tryclkt på förpackningen..vet inte om det är nytt eller om de haft det så alltid..men om det nu inte är så att de har texten där för att de måste så har de kansek ändrat sig lite..

Det står ju även att man alltid ska rådgöra med sitt bvc innan man ger ersättning..

Men som sagt..det är kanske för att de måste..vad vet jag..

• In the summertime

Helt klart håller med Gottegrisen. Jag kände bara till Baby semp och nestle. Vad finns det mer för märken man kan prova då??

• Becka21

Vi kör med NAN till våran son o det är det bästa för honom o då tänker vi inte sluta med det!
    Vi hade babysemp förut,men han blev sååå otroligt förstoppad i magen o då bytte vi till NAN o det blev MYCKET bättre,nu bajsar han varje dag.
    Vi tänker på VÅRAN sons bästa i första hand o tänker inte sluta med NAN.
    Tycker att det är upp till var o en.

• Gottegrisen

Mandi 74 Fast om du läser infon på amningshjälpen så står det ju att detta sker i framför allt afrika och asien (ALLTSÅ INTE HÄR I SVERIGE). Här i västvärlden så ger nestlé sken av att de alltid råder till bröstmjölk medans de i utvecklingsländer använder fula marknadsföringar för att få även mammor som kan amma till att använda ersättning. Och bara för att förtydliga så vill inte amningshjälpen bojkotta ersättning i sig utan just nestlé.

• Gottegrisen

becka 21 - visst är det så! Om jag inte kunnat amma och Jakob inte kunnat äta sempers ersättning så hade jag självklart också valt nan, jag hade däremot inte köpt övriga produkter från nestlé. Fast det är ju bara vad jag hade gjort, alla måste ju göra som de känner.

• J fer

Det är ju inget fel på själva produkten.

Svar på tråden Vad är det för fel på NESTLE????