Babygym, bra eller dåligt??
Hej!! jag undrar om ni tycker att ett babygym är en bra investering?? vilket rekomenderar ni i så fall, babygym med eller utan matta och vad kostar dom på ett ungefär??
tacksam för alla synpunkter!!
Hej!! jag undrar om ni tycker att ett babygym är en bra investering?? vilket rekomenderar ni i så fall, babygym med eller utan matta och vad kostar dom på ett ungefär??
tacksam för alla synpunkter!!
Vi har ett fr fisher price,utan matta.(Tycker att mattan känns onödigt,går ju lika bra med en filt el täcke under)Kostar 299:- och Liam bara älskar det.
Det kan jag verkligen rekomendra.
Absolut en bra investering!! Endel gillar mjuka gym och endel hårda. Själv fick vi ett Fisher Price-gym med hårda saker som hänger, vilket inte var så bra så vi bytte ut de hårda sakerna till mjuka (man kan köpa på barnens hus etc). Han gillade sitt gym mest mellan 3-5 månader. Nu är det inget kul längre så det är ju mest första månaderna som dom har roligt med dem. Men absolut!! Dom är inte sååå dyra heller. Det finns svindyra babygym, men dom tycker jag är lite onödiga med tanke på att dom bara har dom så kort tid. Kram
ludwig använde bara sitt i ca 1 månad sen struntar han i det.. lite bort kastat tycker jag men håller barnet på med det mkt så är det ju bra.
tack för era svar!! får se vad vi hittar för något kul :0)
i ville inte köpa ett dyrt gym med tanke på hur kort tid de använder det. Så vi tog en tur till IKEA. Deras gym med mjuka leksaker kostar nu bara 59 kr! (Ord 199 kr) Så det var ju helt ok pris! Dessutom formligen älskar Alice sitt gym o det är en stor räddning för mig eftersom hon då kan ligga där o sprattla medans jag lagar mat o äter!
Kevin är 5½ månad och han älskar sitt gym! Vi har ett Från Tiny Love.
Vår son är 3,5 mån och tycker om att ligga i gymmet och försöka nå figurerna. Han har egentligen tyckt om det redan från början, då låg han mest och tittade. Mellankillen var väl sådär lite halv.intresserad. Figurerna går att ta loss så bebisen kan titta på dem i andra sammanhang också, bl.a. hängde vi en i babyskyddet när han satt inomhus i den.
Vi har lånat ett babygym av en släkting, och det är den bästa sak vi har här hemma! Linnéa älskar att ligga där och leka, och kan ligga länge. Så man hinna göra andra saker samtidigt. Är verkligen en bra investering, förutsatt att barnet tycker om att ligga där, men det gör nog de flesta tror jag...
Kan tillägga att Nea e 3 månader nu men har nog legat där och lekt i 2 månader iaf.
Vi köpte ett med matta under. Rasmus har gillat det fram tills någon månad sen och han är 6 månader nu.
Vi har ett från Fisher Price. Hårda leksaker som går att lossa (+ en mjuk nalle). Elias har haft jättekul med det och tycker fortfarande att det är kul. Han är snart 6 månader. Man kan också hänga upp andra saker i det om man vill. Liberogrodan var kul ett tag t ex. Vi köpte gymmet på blocket.se för 100 kronor.