• Anonym

Kopparspiral och blöder HELA TIDEN!!!

Jag har haft min kopparspiral i cirka 1 år nu och är nöjd med den. Har inte haft några större problem med den förrän cirka 2 månader tillbaka, då jag började få mellanblödningar, cirka 14 dagar innan mensen.
    Men nu, denna månad, så blöder jag hela tiden, det kommer en blödning en vecka efter mensen, sen slutar det och är uppehåll i nån dag sen sätter det igång igen. Jag pratade med min bm om det för en månad sen och hon sa att det är normalt att man får mellanblödningar, men är det normalt att blöda såhär mycket? Hela tiden? Jag har ringt till min bm några gånger idag men telefontiderna är fulla.

Så vet någon vad det kan vara? Kan jag ha fått någon infektion i livmodern? Någon som känner igen sig?

• Svar på tråden Kopparspiral och blöder HELA TIDEN!!!
  • Anonym

Infektion tror jag inte det är för då skulle du ha feber och så jädra ont i magen så du skulle inte kunna gå. Kopparspiralen kan ge kraftiga blödningar och mellanblödningar, det är inget ovanligt. Frågan är hur länge man orkar med att ha det så? Du kan inte prova att ta ut spiralen, vara utan och se hur du blöder då och ev sätta in en kopparspiral igen?

Jag hade (vid mens) riktigt kraftiga blödningar vid ca 5 tillfällen under de 2 ½ år jag hade kopparspiral. Ringde bm och gyn och var orolig men fick till svar att riktigt kraftiga blödningar innebar att jag inte skulle kunnat lämna toaletten, utan det rann konstant. Det var nästan så och jag blev rekomenderad att ta Cyklo-F för att dämpa blödningen. Sådana blödningar som jag hade dessa gånger var inte alls ovanligt vid kopparspiral. 

Svar på tråden Kopparspiral och blöder HELA TIDEN!!!