• TessanAkay

Vem har varit i marmaris??!!

hej!

Vi är en berest familj, vi har bott i Alanya i 1,5år. Har även varit i istanbul,kütayha samt Alanya ett antal gånger.
    Nu känenr vi att vi ska prova något annat, så vi har bokat 3v till Marmaris.
    Vi ska åka i Juli nästa år, och ska bo på ett lägenhetshotell som heter Verona.
    Är det ngn som har bott på detta lägenhetshotell, som kan ge en liteinformation??

Jag vill även ha lite tips & idéer vad det finns att göra i Marmaris, Vi har barn med oss. Så det blir inget disco elr partyliv.

Men vill ha tips om bra shopping(såklart billigt), restauranger som är bra, uteserveringar m livemusik, saker man kan åka och kolla på runt omkring m.m.

Så snälla..ni som varit där..ge mig tips!!

• Svar på tråden Vem har varit i marmaris??!!
  • mia maria

Vi var i Marmaris i somras, jag o 4-årige sonen. Bodde rätt långt västerut, mot Icmeler till (lgh-hotellet Kaptan, oxå Fritidsresor), så vi tog oftast dolmus in till centrum, om vi skulle shoppa på kvällen. Hela huvudgatan består av affärer, den som går från centrum o mot Icmeler. Sen har du basarområdet inne i centrum, vid Ataturkstatyn ungefär. Går kanske att se på nå'n karta på resebolagens hemsidor?
    Sen finns det säkert fler ställen, men det var där vi rörde oss iaf!
    Vi åt på olika ställen varje dag nästan, lunch åt vi alltid på nå'n av de restaurangerna i närheten av hotellet, nere vid strandpromenaden.
    På kvällarna blev det oxå oftast nå'n restaurang längs strandpromenaden - finns ju oändligt många att välja på!!

Den enda "utflykt" vi gjorde var att vi tog taxibåt till Icmeler o badade en dag. Tycker att Icmeler egentligen är mkt finare än Marmaris - mkt grönare, o så är det så mysigt med kanalen som går genom sta'n.
    Det är dock billigare att ta dolmus till Icmeler - men roligare att åka båten förstås! Kolla upp priserna innan dock, för en del taxibåtar tar mkt mer än andra!
    Vi var in till Icmeler o åt en kväll oxå, som omväxling.

Har bilder från Marmaris o Icmeler i mitt galleri.
    Fråga om det är ngt mer du vill veta.

Själv har jag bokat 2 v till Alanya nästa sommar, men får se om det passar in på semester fr jobbet osv! Måste jag boka om så kanske det bara blir en vecka, men till Turkiet ska vi igen iaf!

• nina1977

JAg har varit i Marmaris 2 ggr, gillade det. Icmeler har finare bad, så dit kan man åka o bada. Båttur med badstopp kan vara trevligt. Sen finns det ett vattenland vid stranden. Var dock aldrig in dit. MKt shopping så klart. Jag funderar på icmeler i maj med mina småttingar. Undviker att åka på sensommaren.... to hot!!

• Wojtan

Jag har varit där men vi seglade sedan vidare och besökte massor av smår öar.
    Var bla på en ö/strand som hette "Cleopatra Island". Kommer inte ihåg hur långt bort den låg men jag tror det går båtar dit från Marmaris. Det borde du kolla upp och åka till om det är möjligt!
    UNDERBAR miniliten strand.

Åsa

Svar på tråden Vem har varit i marmaris??!!