• nadja82

öronproppar till små barn?

Halå min fyramånaders son har sovit ryckigt ända sedan födseln.Det blir sällan mer än tre timmara sömn åt gåmgen. Ibland vaknar han varannan timme. Han får ersättning och rejält med mat när han somnar så han inte ska vara hungrig. Nu för ca en vecka sedan bodde jag ute på landet och helt plötsligt sov han åtta timmar i streck varje natt!!men så fort vi kom hem till stan så började han vakna igen=(. Vi bor i innerstan på en trasfikerad gata dete inte ovanligt med massa skrik bilalarm etc så det måste ju vara ljuden han vaknar av? visst den friska luften spelar in men vi har varit ute hela dagar på sjön och sedan kommit hem och han sover lika dåligt. så jag undrar finns det öronproppar för 4-månaders??

• Svar på tråden öronproppar till små barn?
  • Elle83

Vill oxå veta...är bra att ha om man känner för att gå ner på nån festival eller liknande där det är alldeles för hög ljudnivå för dessa småttingar!

• mia1980

Det enda jag vet finns är hörselkåpor. Bra att ha när man är på festival eller konsert.
    Men små öronproppar vet jag inte om det finns.

• Zemiramis

kan du inte köpa de vanliga gula öronpropparna på apotekt och klippa till dem i rätt storlek? jag klipper alltid till dem för de är för stora för mig :). (har väldigt små öron)

• firhilwen

Det sägs ju att man inte ska stoppa något som är mindre än en armbåge i örat, varken som vuxen eller som barn.

För lillen som sover dåligt så kan man ju tycka att han borde vant sig vid att det låter omkring honom om det varit lika hela tiden.

Har ni provat om det finns något rum där ljuden är mindre framträdande? Eller provat att lägga in ljud som är mer harmoniska närmare honom? T ex speldosa eller radio/cd med lugn musik

Vi bor på landet och vår yngste son, nu 15 månader, har alltid sovit dåligt pga ljud, eller kanske bristen på ljud. Den äldre fick redan som spädbarn en radio på rummet som lät lite hela tiden och han sover som en död. Man måste gå fram och röra vid honom för att han ska vakna!

För den som känner för att gå på festival eller koncert med sitt barn finns hörselskydd i form av kåpor.

• bustösen

vill ge en liten varning! en vän till min mamma hade stoppat ngt i öronen för att barnet skulle sova och på något sätt fick barnet ut det ur örat och in i näsan där den sedan "ruttnade" och luktade pyton! dessutom kan det leda till att vaxet inte kommer ur örat och det blir vaxproppar!

• Zemiramis

hm, sant, tänkte inte på att de kunde ramla ur... då är det ju inte så lämpligt med små öronproppar...

• nadja82

jo jag har provat med låg radio men han sov lika dåligt för det....suck

• Susanna71

Jag tycker inte att man ska använda öronproppar till så små barn. Skaffa hörselkåpor istället. Det finns särskilda för barn som heter Peltor Kid. Finns flera trådar om dem.
    Kolla t.ex www.trumslagaren.se/Shop/Index.php

• martina426

ella83: Det finns hörsel skydd att köpa på knuttes - nere vid hamnen! Dom är anpassade för barn!

• martina426

asså hörsel kåpor! (Knut sehlins)

Svar på tråden öronproppar till små barn?