• The Frog

Vad tyckte ni om Emmaljunga Edge duo combi? Andra förslag?

Hej! Sitter och försöker bekanta mig med denna djungel av barnvagnar, och det är verkligen inte lätt.
    Tror att jag har fastnat för en Emmaljunga Edge duo cobmi, och vill gärna veta vad ni som haft den tyckte? Eller om ni har andra bra förslag?
    Jag bor i norra norrland, så man ska ju kunna köra den i snö. Men man vill ju gärna ha en lättkörd och nätt vagn.

• Svar på tråden Vad tyckte ni om Emmaljunga Edge duo combi? Andra förslag?
  • fiamalm

Jag valde bort den då jag tyckte den verkade så klumpig, köpt en brio happy istället, är supernöjd med den. Finns med lightchassi nu så den väger mindre.

• Miss Lau

Vill ni ha en nätt och lättkörd vagn ska ni nog välja en annan

Men jag gillar Emmaljunga eftersom jag tycker deras ligg- och sittdelar är bra, fast Edgen är tung och klumpig.

• Helena 82

Jätte otymplig och super tung!! Fick knappt in den i bilen, och då har vi en volvo kombi. Näe den såldes illa kvickt!

• Peterstjej

själv valde jag o sambon en Emmaljunga smart duo combi för att den var lite lättare o smidigare utan att pruta på bra kvaliteter

• Bubblan2

Har köpt en sådan men han som ska ligga i den har inte kommit än så i den praktiska användningen har jag inga tips mer än att du bör kolla om den får plats i bilen!

När vi hämtat vagnen trodde ju vi, i vår enfald, att det bara va att vika ihop och stoppa in i vår kombi men se nej, det gick inte. Öppningen är ca 2 cm för låg för att kunna få in vagnen ihopvikt. Vagnen blir allt annat än låg när den viks ihop!

Väl hemma läste vi instruktionsboken och där står att man ska ta av överdelen och vagnen ska fällas ihop. Detta var något som vi inte kollat upp innan och blev mycket besvikna på. Alla andra vagnar vi har haft har gått att fälla ihop utan att behöva ta loss överdelen och jag trodde ju faktiskt att utvecklingen gått framåt sedan vi hade vagn sist...1997!

• Hemlighet

Edgen är stor och klumpig och tung.
    Köp en city cross istället med city korg.Det skall vi göra.

• Tvåbarnsmor

Vi har en emmaljunga edge duo och jag tycker att den verkar hur praktisk som helst. Visst, den är lite större än andra men det är ju bara för att man kan ha det som sittdel i framtiden också, inte bara liggdel. Jag tycker det är en fruktansvärt snygg modell och inte verkar inte alls svår att köra. Ska ju klara snön också.

• bebis0101

Den som skrev att du skulle köpa en Brio Happy bor troligtvis inte i norrland. Det jag har hört om Emmaljungas Edge är att den är bra om man ska ut och gå i snöterräng mycket.

• LillaMammaMys

Vi har Emmaljungas Duo Edge och den är otroligt lättkörd. Klarar av snö, modd, slask, gräs utan några som helst problem tack vare att den är lite tyngre och rejälare. Har kört den uppe hos mina föräldrar i norrlands obygd där de inte är allt för noga med plogningen. I södra Sverige har man inte några problem med snövallar... Även bra med en rejälare vagn när det är halt ute eftersom den klarar att man håller balansen med den. Vi har en Volvo 850 Kombi -97 och den går utan problem in i bakluckan.

• fiamalm
    bebis0101 skrev 2008-10-28 15:28:38 följande:
    Den som skrev att du skulle köpa en Brio Happy bor troligtvis inte i norrland. Det jag har hört om Emmaljungas Edge är att den är bra om man ska ut och gå i snöterräng mycket.
    Nä jag bor inte i Norrland, men vagnen har varit i Norrland hos mormor och där var mycket snö, har man bara lufthjul är det absolut inga problem, vad är det som får dig att tro att den inte funkar i norrland? Många av mina vänner har brio happy och det funkar fin fint.
Svar på tråden Vad tyckte ni om Emmaljunga Edge duo combi? Andra förslag?