• Persican

Snälla hjälp mig!!!!

Hej

Jag mår så dåligt. JAg är i vecka 25 och vi är på väg att flytta. Vi har en kakadua, stor papegoja hemma som vi inte vill eller vågar ha kvar. Han biter barn och alla mina kompisar som kommer hem. Han biter mig när det passar honom coh han kacklar så högt hela dagarna och mina kompisar vill inte längre komma hit utan vi får åka hem till dem i stället. Fågeln har tagit över våra liv och jag orkar inte mer. Vi har fullt med annonser ute men får inget napp.
    Jag gör väl inte fel som säljer en sådan här fågel? Han kan visserligen vara väldigt go ibland och jag tänker på hur fin han varit tidigare men det är ju historia. Jag försöker tänka som så att det är vårt ansvar att skydda vårt blivande barn och vad är det för föräldrar som riskerar att bebisen ska bli biten av en aggressiv stor papegoja?
    Det är väl rätt klokt att vi gör som vi gör. Vàd tycker ni? Jag gör väl rätt? och vet ni något annat sätt att bli av med denna fågel på?
    Får snart panik.

• Svar på tråden Snälla hjälp mig!!!!
  • bubblan123

Du skriver att han var fin tidigare? När ändrades det? Jag hade nymfparakiter tidigare (visserligen inte en kakadua men dock fågel ) som var så jäkla skräniga och bitiga när jag fick dem. De bodde alltid instängda och utan sällskap tidigare och var rätt odrägliga. De anpassade sig hos mig o min sambo och blev tillslut jättegosiga och snälla. Med lite jobb. Tror det berodde på att de fick vara ute och leka samt inte var ensamma jämt. kan det vara så i ditt fall? Att ni inte har haft tid med fågeln som tidigare etc etc. Har släktingar som har stora fåglar också så jag vet att dom kan vara lite knepiga ibland... *S* Men kanske har det förändrats i hemmiljön så att fågeln reagerar på det???

• giz
    samma som förut?
    du kan ju alltid köra hit den så kan jag ta den på foder........
  • J son

du kanske ska ringa min vän som har själv papegojor o en massa andra fågelarter,så kanske hon kan hjälpa dig med din papegoja? om du vill så kan ju jag ge dig hennes nummer.

• giz
    japps, nu zoo-parken ska nu öpnnas
    hmmm kanse ska söka eu-bidrag osv å se om jag lyckas*asg*
  • Staffordshire

Hur mycket ska du ha för den??

• giz

då man inte får sälja via forumet på fl så tar iaf jag förgivet att ts endast är ute efter att hitta ett bra hem å utan att ta ngt bet annars blir det annonsering.

• tii

Här där jag bor finns de ett tropikhus, de kanske finns nåt liknade hos dej, som kanske kan ta emot din papegoja, om du trots allt inte skulle få din fågel såld..

• tessiii

Sånt här är tragiskt att höra.

Det bästa du kan göra är att lämna bort din papegoja.
    Det borde inte vara allt för svårt.

Just sånt här är orsaken till att folk ska tänka efter innan de köper ett så krävande djur. Nu menar jag inte att peka ut dig, utam i allmänhet. Det är alldeles för mkt sånt här.

Dui säger fågeln varit fin tidigare? Hur mår den nu? Sitter den bara själv, har ni inte tid med den? Då är omplacering det enda alternativet om du inte vill börja lägga tid på den igen.
    Tänk på fågelns bästa!

Svar på tråden Snälla hjälp mig!!!!