• Wish and Hope

Civilekonomutbildning på distans?

Hej!
    Har letat och letat hur mkt som helst nu, har hittat en del intressanta program men då verkar de som om inte finns längre, sista ansökningsdag var 2007 tex.
    Är de nån som har tips på utbildningar?
    Vill helst läsa till civilekonom men även andra ekonomiutbildningar är intressanta.
    Och helst på deltid

• Svar på tråden Civilekonomutbildning på distans?
  • Wish and Hope

Ja..men har ännu inte hittat nått

• Tecken

Jahapp, då kan jag inte hjälpa dig - för de flesta (alla?) högskoleprogram finns ju där.

Det som kan ställa till det, kanske, är att du vill läsa på deltid. Mig veterligen erbjuds de flesta program endast heltid (notera "de flesta", undantag finns säkert!).

• Wish and Hope

jo precis, några utbildningar jag hittat har varit på heltid och de går inte just nu:/

• spacecat

Då är nog det enda att göra att läsa kurserna för sig. Det gör jag och jag har tänkt läsa in hela programmet på det sättet.

• Wish and Hope

Går de att göra så? Hur gör du då? Vilken skola? distans?
    Tusen frågor=)

• Mossagti

Du berhöver ju inte bli just _civil_-ekonom. Det räcker oftast med en kandidatexamen i ekonomi och det kan du läsa på distans på många högskolor. KOlla tex bth som exempel.

• spacecat

Jag studerar på mittuniversitetet. Jag har kollat på deras ekonomprogram (ej distans) och sedan tar jag kurserna på distans en i taget. Vad jag har sett så finns alla kurser som är med i programmet på distans. Tar lite längre tid än 3 år, men det är det värt:)

Har precis börjat så jag håller på med mina 2 första kurser just nu. Läser på heltid men kommer att dra ner sedan. Blir lite mycket med 3 barn, 75% jobb och heltidsstudier på distans. Ja ett halvrenoverat hus också:)

• Wish and Hope

Tusen tack för era svar

Jag har inget gymnasieslutbetyg så jag måste läsa upp poäng så att jag får till ett slutbetyg, fick höra av min studievägledare idag att jag kan läsa ekonomikurser på vux, man kan t ex läsa Företagsekonomi A/B, redovisning och beskattning, personaladministration och affärsjuridik. Och på sätt få poäng till mitt slutbetyd samt få lite chans att känna på om jag vill vidareutbilda mej inom ekonomi sen. Känns toppen bra

• spacecat

Det låter som en bra idé!
    Har inget slutbetyg från gymnasiet heller och jag började med att läsa dom flesta ekonomiämnen på komvux. Alla dom du tog upp har jag läst.  Och det fick mig fast besluten att läsa dom ämnena på högskolan. Har till och med sån tur att jag fått jobb på ett litet företag och jag jobbar som ekonom/löneadministratör/allmän kontorshjälpreda. Där får jag praktisk erfarenhet av det jag studerar och företaget har stor nytta av det jag studerar. Alla blir vinnare:)

Lycka till!!!!

Svar på tråden Civilekonomutbildning på distans?