• Anonym (frid)

Skillnad mellan vanliga lergigan och lergigan forte?

På min burk står bara "Lergigan", tycker inte den hjälper så mycket om jag inte tar typ 2 st per gång. Läst att forte betyder "starkare". Betyder det att lergigan forte ger starkare verkan än vanliga lergiganen? Snälla svara nå´n som kan nå´t!

• Svar på tråden Skillnad mellan vanliga lergigan och lergigan forte?
  • Fru U

Lergigan forte innehåller efederin och koffein vilket gör dem lite mer upp-piggande än vanliga forte

När det gäller "lugn"-effekt är vanliga lergigan bättre tror jag (i alla fall inte sämre)

Svaren bor i hjärtat
  • Anonym (frid)

Ska prata med min läkare nästa vecka, jag är mest efter den lugnande effekten. Men det är väl så med de här medicinerna att man blir trött, och då blir man lugnare. Har du egen erfarenhet?

• bixit

jag har käkat lergigan och en hel drös andra mediciner. Tyckte faktiskt lergigan var en av de sämre. Hoppas du har bättre tur än mig.

• Anonym (frid)

Ja, vill man inte bli totalt nerdrogad så finns det tydligen inga bra alternativ. De här bensodiazepinerna är väl för tunga, eller? Har du bixit provat nå´n så´n?

• Fragile Angel

Jag äter 6 tabletter av Lergigan, 25 mg. var kväll, och jag bir trött, och lugn, vilket är syftet.

Just because I'm paranoid doesn't mean theyr'e not after me
  • Fru U

Jag kan inte ta efederin (klarar inte av bieffekterna) så jag har vanliga Lerigan. Jag fick dem mot illamående och mot det funkar de bra (sover gott gör jag också *s*)

Svaren bor i hjärtat
  • Anonym (Fia)

Anonym (frid) skrev 2008-10-28 19:04:35 följande:

Ja, vill man inte bli totalt nerdrogad så finns det tydligen inga bra alternativ. De här bensodiazepinerna är väl för tunga, eller? Har du bixit provat nå´n så´n?
    Av benso kan du bli väldigt trött å seg av. Dessutom är dom starkt beroendeframkallande, vilket inte lergigan är. Men för mig så hjälper bara benso. Lerigan är för svagt för min del.
  • Fragile Angel

Jag åt Stilnoct och Oxascand som godis typ, under två år. Jag hade det förjävligt i åtta månader då jag trappade ner, för att sedan sluta helt. Jag skulle lätt kunna bli knarkare, jag gillade verkligen effekterna som Stilnoct och Oxascand gav. Tack & lov för att mitt förnuft vann över mitt beroende.

Jag varnar alla för att inte börja knapra dessa helvetespiller, och många säger att "inget annat hjälper". Jag var också av den åsikten, och nu vet jag att det inte stämmer, man kan bli hjälpt av icke beroendeframkallande mediciner, men kanske inte bara utav en medicin, utan flera olika i samspel med varandra.

Just because I'm paranoid doesn't mean theyr'e not after me
  • Anonym (Fia)

Fragile Angel skrev 2008-10-28 20:54:17 följande:

Jag åt Stilnoct och Oxascand som godis typ, under två år. Jag hade det förjävligt i åtta månader då jag trappade ner, för att sedan sluta helt. Jag skulle lätt kunna bli knarkare, jag gillade verkligen effekterna som Stilnoct och Oxascand gav. Tack & lov för att mitt förnuft vann över mitt beroende.Jag varnar alla för att inte börja knapra dessa helvetespiller, och många säger att "inget annat hjälper". Jag var också av den åsikten, och nu vet jag att det inte stämmer, man kan bli hjälpt av icke beroendeframkallande mediciner, men kanske inte bara utav en medicin, utan flera olika i samspel med varandra.
    Håller me dig, de är ett helvete att bli av me dom. Är själv en tillfrisknande missbrukare sen 2 år. Var aktiv i 15 år, så tab ska man vara försiktig med.
  • Anonym (frid)

Tack för alla svar! Benzo ska man nog hålla sig ifrån om man kan. Blir att prova öka dosen lergigan, vet inte vilken dos som är rätt för mig bara. Behöver använda den daglig dax pga min sociala ångest där jag inte kan slappna av i några situationer alls.

Svar på tråden Skillnad mellan vanliga lergigan och lergigan forte?