• Carony

Vilken tid ska det vara tyst?

Hej!
    Vi bor i lägenhet och jag undrar bara vilken tid det ska vara tyst. Tror det är 22.00 på vardagar, men gäller det helger också? Eller är det olika beroende på vilken hyresvärd man har? Tacksam för svar!

• Svar på tråden Vilken tid ska det vara tyst?
  • LoMsBebis

Jag vill ialla fall ha det tyst kl. 22.00 även på helgerna. Men det beror väl på hur folk stör! Har grannen fest en helg tar vi givetvis hänsyn till det. Vi har fått ringa trygghetsjouren och polisen några gånger när det varit lite större problem. Är det ni som vill ha det tyst eller ska ni föra liv? :)

• Susanne905

Problemet är att man egentligen alltid skall visa hänsyn när man bor i lägenhet, många föreningar/hyresvärdar har ändå som oskriven regel 22.00 vardagar och även helger.. men tja, bor man i lägenhet så får man tyvärr räkna med att grannar låter och väsnas emellanåt.

• LoMsBebis

Ja klart man ska visa hänsyn! Jag hade panik under första bebistiden, men hörde med grannarna och det verkade inte störa dem när lillen skrev. Skönt det! Jag tänkte mer om ska man ha ett kalas kan man ju förvana grannarna lite.

• Tinkerbelle

Fast barnskrik behöver du inte ha ångest över. De tillhör en av de få saker man som granne måste acceptera. Kanske inte så kul jämt men det är inget man kan klaga över och få rätt. Som förälder har man ju inget alternativ alla gånger. Så länge man gör det man kan för att barnet ska sluta skrika så är det ingen fara

(¯`°?.¸ ღ♥ Vår Älskade Tyra och Lillebror i magen ♥ღ ¸.?°´¯)
  • NenniePennie

22 hos oss, även på helger. men skulle någon ha fest någon enstaka gång, så är det ingen som gnäller, såvida det inte stör enormt.

• NenniePennie

det är värre med skällande hundar än barnaskrik

• CeciliaB
    Tinkerbelle skrev 2008-10-28 22:03:47 följande:
    Fast barnskrik behöver du inte ha ångest över. De tillhör en av de få saker man som granne måste acceptera. Kanske inte så kul jämt men det är inget man kan klaga över och få rätt. Som förälder har man ju inget alternativ alla gånger. Så länge man gör det man kan för att barnet ska sluta skrika så är det ingen fara
    Men de blir jobbgt när man som granne har en konstakt skrikande unge i trapphuset med...
  • CeciliaB

Oj va argt de lät..=) Gvetvis får barnen gråta, speciellt små....
    Men vi har en ca 3 åring som skriker hela dagarna, och bor vi inte ens vägg i vägg....
    Även på gården, och föräldrana äsger aldrig till....

• SatuSv

Hos oss ska det va tyst mellan 20-08...det ända som e jobbigt hät e att grannens barn hoppar,springer o "möblerar om" vid 6 vissa dar o efter 21-22,o det låter så mkt att min dotter inte kan sova ibland.Jag respekterar mina grannar o för inget oljud efter den tiden.Min dotter låter inte mkt heller.

• Carony

Tack för alla svar! Sen undrar man ibland vad som räknas med oljud.. Vi kollar på film sent ibland, men har inte speciellt hög volym. Barnen ligger ju och sover. Grannarna nedanför har börjat klaga över att vi för oljud. Vi har bott här i 1.5 år å de har aldrig klagat innan. Jag kan inte komma på något vi gör annorlunda nu. Vad tycker ni räknas som oljud?

• NenniePennie
    Carony skrev 2008-10-31 10:59:29 följande:
    Tack för alla svar! Sen undrar man ibland vad som räknas med oljud.. Vi kollar på film sent ibland, men har inte speciellt hög volym. Barnen ligger ju och sover. Grannarna nedanför har börjat klaga över att vi för oljud. Vi har bott här i 1.5 år å de har aldrig klagat innan. Jag kan inte komma på något vi gör annorlunda nu. Vad tycker ni räknas som oljud?
    Hm, det kanske är någon annan familj som för oljud i samma byggnad?
  • Carony

NenniePennie: Vi bor bara 4 fam i huset varav 2 nästan aldrig är hemma. Så det måsre vara vi. Konstigt nog... Det kanske är barnens stök och stoj de stör sig på egentligen, men det kan de ju inte säga så mycket om. Barn leker ju å brötar en hel del..

• Zaria

Finn folk som stör sig på allt möjligt,är en nyblivien mamma som vart arg för att det smällt i en trappuppgång där vi har vårdtagare,som dels aldrig går ut men har 2 besök från hemtjänsten om dagen.

Snacka om att bara vilja gnälla för gnällandets skull. (besöken från hemtjänsten är på förmiddag och kväll) Tydligen smäller vi i dörrarna och även vårdtagaren =)

Svar på tråden Vilken tid ska det vara tyst?