Hur får man bort röklukt?
Rök är blä. Och det verkar som om nån har rökt i lägenheten som jag ska få hyra. Tar gärna emot tips på hur man blir av med lukten!
Rök är blä. Och det verkar som om nån har rökt i lägenheten som jag ska få hyra. Tar gärna emot tips på hur man blir av med lukten!
Ställ ut små skålar här och var med ättika och ett par tunna gurkskivor i. Efter ett par dagar bör lukten vara borta och botten på skålarna bör vara gula av nikotin *bläääk* Lycka till!!
Om det luktar mycket kanske lägenheten måste saneras (skuras ordentligt, lister, tak, allt). Påtala lukten för hyresägaren och kräv att de (eller tidigare hyresgästen) gör något.
Tack för era tips! Uppskattas verkligen.
Torka av väggar och tak med vatten som du hällt ammoniak i. Glöm inte att använda handskar!
Nej, det luktar inte! Jag vet själv, vi hyrde ut en etta till en man som rökte in den på ett år. Vi gick över väggar och tak med ammoiaklösning, sedan målade vi om, för den gula nikotinfärgen blir man inte av med på annat vis... Men det luktade inte ammoniak i alla fall!
det är näst intill omöjligt att få bort röklukt i lägenheter.
Sambon jobbar med sanering och när dom är på sådanna jobb är det bara att ta ner tapeterna och måla om allt.Och dom har även någon sorts fläckt i lägenheten ett par dagar.
Men testa med ätticka.Det kan ju fungera.
Men tvätta allt ordentligt som går, lucker, lister mm mm
hyr en joniseringsapparat från en saneringsfirma, det är en helt underbar apparat! googla så får du se vilka underverk de kan göra!
love 69 skrev 2008-10-31 16:24:57 följande:
Jag har använt en ozonmaskin för att få bort brandlukt. Det fungerar bra. Men har man storrökt i huset så är ju ändå väggarna gula och fula...