1 år och dålig andedräkt!
Inte visste jag att så små kunde ha det. Vi borstar tänderna två gånger om dagen, även fast det är mest nogrannt på kvällen. Vad beror lukten på? Haft så sista veckorna.
Inte visste jag att så små kunde ha det. Vi borstar tänderna två gånger om dagen, även fast det är mest nogrannt på kvällen. Vad beror lukten på? Haft så sista veckorna.
Är något i kosten ändrad?
Har barnet någon halsinfektion? Tandsten?
min dotter fick det när det var tänder på gång, skinnet ovanpå tänderna ruttnar lixom innan tänderna bryter igenom.
som jazzen sagt så tandas det kanske? kan ju ge alla möjliga symptom som dålig mage och andedräkt, feber,svullnad osv.
min son kan också ha dålig andedräkt ibland- vet inte vad det berorpå. Han ä 20 månader. Inge tman tänkte sig att så små barn kunde få.
Har ingen aning om tandsten, hur vet man det? Hon har inte varit hos tandläkare. Äter vad hon alltid har ätit. Har varit förskyld mkt. Men det har inte luktat förut då hon varit förskyld.
När vår son haft ont i halsen, och vid ett tillfälle blåsor i munnen, har det luktat illa ur munnen på honom.
Det beror säkert på förkylningarna. Så fort vår Plutt blir rejält förkyld luktar hon illa ur munnen.
Obs! Är du orolig ska du söka läkare och inte bara lyssna på "oss" härinne.
Lycka till!