Pergo och antal mogna äggblåsor?
Till er som ätit pergotime: Hur många mogna äggblåsor såg ni på vul, efter enkelkur, och hur stora var dessa?
Blev ni gravida?
Till er som ätit pergotime: Hur många mogna äggblåsor såg ni på vul, efter enkelkur, och hur stora var dessa?
Blev ni gravida?
Hej
Kur 1: Ultraljud på dag 16 den var 16 mm fick ägglossning på dag 18 men belv inte gravid.
Kur 2: Ätit pergo denna månad och jag var på ultraljud i fredags på dag 13 då hade jag två äggblåsor den ena på 13 mm och den andra på 10 mm. Han tyckte också vi skulle sexa på eftersom han inte trodde att den ena blåsan innehöll något ägg. Han kunde dock inget lova och att risk för tvillingar finns.
Vi kör på men jag har ännu inte fått ägglossning verkar vara sen denna gången.
Vet inte än om jag blir gravid..
Skall tillägga att jag bara äter Pergo varannan månad då tabletterna har fördröjningseffekt i 2 mån.
Med vår son blev vi aldrig gravida samma månad som jag tog Pergo men den månaden jag gjorde uppehåll så blev han till spontant antagligen pga hormonerna "fördröjningseffekten" jag hade kvar i kroppen.
Lycka till!
jag hade tre ägg, en på ca 24mm och två på ca 14mm efter min första enkelkur. och nej, jag blev inte gravid.