• Humlemamma

    Hur lång tid o cykla 1 mil med motionscykel??

    Ja, hur lång tid tar de för dig att cykla 1 mil med din motionscykel hemma eller på gymet??

    Väldigt tacksam för svar fort =)


    **Alexander 061222 Mitt allt!! | Agnes 080625 Min underbara prinsessa!!**
  • Svar på tråden Hur lång tid o cykla 1 mil med motionscykel??
  • Susanne905

    Det beror helt på hur mycket motstånd man lägger på. Vet inte hur långt jag cyklar på ett av mina spinningpass.. men kanske en halvtimme får du minst räkna med om jag ska ge en vild gissning.

  • Hemlighet
    Humlemamma skrev 2008-10-28 21:38:08 följande:
    Ja, hur lång tid tar de för dig att cykla 1 mil med din motionscykel hemma eller på gymet??Väldigt tacksam för svar fort =)
    Jag cyklar en mil på ca 30 min.Jag tog det väldigt lungt.
  • LyNxQ

    Utomhus på en riktig cykel på asfaltsväg med både uppförsbackar, nedförsbackar och plant tar det mig nästan exakt 30 minuter.. är ganska otränad dock men cyklar hela vägen..

    Antar att man cyklar snabbare inomhus, eller?

  • Humlemamma

    Tack för era svar!! =)
    Ne va så att min sambo börja babbla om att de inte skulle stämma att jag nu cyklat 1 mil o 5 km på 42,5 minut o bränt 380 kalorier..

    Han sa de typ måste vara 1,5 km.. men jag sa att jag går för fan en halvmil på 30 minuter.. så måste juh kunna cykla 1,5 mil på typ 40 min iallafall..

    Kan knappast va 1,5 km på 40 min..

    Men hur funkar de då med siffrorna?? Om de står 15,24 tex.. då e juh 1=mil 5=km , 2=hundrameter 2=tiotalmeter?? Eller?


    **Alexander 061222 Mitt allt!! | Agnes 080625 Min underbara prinsessa!!**
  • LyNxQ

    Ja 15,24 är lite mer än 15 km. alltså lite mer än 1,5mil

  • Humlemamma

    Dåså!!! Då har jag nu cyklat 2 mil! =) skönt att jag hade rätt då!!!

    Tack för era svar!!


    **Alexander 061222 Mitt allt!! | Agnes 080625 Min underbara prinsessa!!**
  • Max mamma

    På mitt spinningpass osm är 50 min cyklar vi ca 2 mil.( i olika motstånd såklart)

  • hoinrich7999999999

    Jag cyklar 1 mil på min motionscykel ibland och enligt den är min bästa tid
    16:11.Jag ligger alltid på under 17:00 allt över det tycker jag inte är speciellt bra.
    Alla borde klara av 18:00 tycker jag annars har man väldigt dålig kondition.

  • goran02

    Jag cycklar 1.9mil altså 19km på 52min och förbränner enligt den 1225kalorier. 

    Cycklar på lvl 10 skiftar ibland till 12-13 i nån minut annars 10 som minst. 

  • Grey Man

    Jag har cyklat sjukt mycket på motionscyklar och har aldrig lyckats komma en meter. Alltid kvar på samma ställe. Hur lyckas ni?

  • BuoBä

    När jag cyklade till jobbet tog 6,5 km runt 17-20 minuter beroende på hur många rödljus jag behövde stanna vid. Då cyklade jag snabbt, men inte så att jag blev svettig och behövde duscha/byta om. Så din tid låter inte alls konstig. 

Svar på tråden Hur lång tid o cykla 1 mil med motionscykel??