• elinville

knak i ryggen

Ända sen min dotter började resa sig så har det knakat i hennes rygg när man lyfter upp henne. Hon är nu snart 16 månader. Hon har inte ont av det, men det både känns och låter otäckt. Har flera gånger tänkt fråga på BVC men när jag väl är där glömmer jag ju det så klart Är det någon annan som har barn med knak i ryggen eller som har några idéer om vad det kan bero på?

Maja 070703
  • Svar på tråden knak i ryggen
  • PernillaMacfie

Hej! Precis samma på min dotter! Känns jätte obehgligt men hon säger inget och man har sldrig märkt att det skulle störa henne på ngt vis. Har ingen aning om vad det är och har också missat att höra med bvc!

• Fille Fjonkan

Alla våra (3) har/har haft knakande ryggar. De har knakat redan från start, men när de är riktigt små lyfter man dem ju inte så ofta bara i armvecken så att ryggen sträcks ut ordentligt.

Våra Kids knakade redan i magen. Magen knäppte då och då. Men jag vet inte om det var just ryggen då.

Eftersom de inte verkar störas av det och har utvecklats normalt har jag aldrig brytt mig om att försöka ta reda på om det är normalt eller inte. Jag har utgått från att det är det. Så jag kan inte svara på vad det beror på.

Men ibland önskar jag att min rygg ville knaka lite också...

/ Fille med Kisen -03, Tösen -05 & Pysen -07
  • Norrskensflicka

Mina två döttrars ryggar har också knakat. På den yngre knakar det fortfarande då hon bara är 10 mån. Jag har bara hört att det gjort det men inte lagt någon större vikt vid det.

Om man tittar på djur så är de ju väldigt duktiga på att stretcha och sträcka på kroppen så fort de vaknar så jag tror att det är bra att det knakar lite. Det är nog vi vuxna som skulle behöva sträcka och stretcha lite mer. Jag har dock absolut inget belägg för detta. Det är BARA vad jag tror.

• stjärnklart

elinville: Min dotter på snart 10 månader har liksom din en knakande rygg och har haft sen hon föddes. Hon verkar inte ha ont av det eller så, men när jag frågade sköterskan på bvc sa hon att det är helt normalt bland små, dom är så pass mjuka i kroppen och leder och ben osv så det är inget man behöver oroa sig över så länge barnet inte varkar fara illa av det. Det var så jag jag fick höra på vårt bvc iallafall.

• elinville

ok, tack! Skönt att det finns några av oss som kommer ihåg att fråga på BVC Då vet jag vad det beror på iaf, o nej hon lider inte det minsta!

Maja 070703
Svar på tråden knak i ryggen