• Anonym (Nyfiken)

Citadellkliniken, bröstförstoring

Någon som har erfarenhet av Citadellkliniken och deras bröstförstoringar? Vad ska man välja för implantat?
    Funderar på att göra den i Landskrona eller Malmö...
    Vad jag förstår så ska det fungera bra att amma efteråt, några erfarenheter av det?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Citadellkliniken, bröstförstoring
  • cuteswegirl

jag har gjort på citadell i landskrona! supernöjd & kan bara varm rekomendera allt från läkare till sköterskor där!!!

Nu har det nog blivit våran tur! BF 090615
  • Anonym (Nyfiken)

Låter bra
    Vad valde du för implantat? Och vad kostade det? Tog det lång tid att få en tid?

• cuteswegirl

vanlig silikon.... kostade 38 000:- för både lyft & inlägg då.... detta va 2003 om jag inte minns fel.... tar jju ett par månader från första besök till operation... gjorde då iaf....

• Anonym (Nyfiken)

Ah det stod det på hemsidan med. Gjorde du s k gelehallon inlägg då? Sådant som inte kan läcka? Vilket storlek la du in? Jag är en b-kupa, vill ha en C. Men jag är mest ute efter att få lite rundare bröst... Har ganska toppiga vilket jag inte gillar

• cuteswegirl

la in mellanhöjd så att säga.... de blir fastare & man ser bra ut utan bh så att säga.... utan att se ut som en tvättäkta silikonbrud..... tror de va 340 g i var.... hade c kupa men med extremt häng så lyfte rätt mycke....

• Anonym (Lotta)

Har 3vänner som har gjort det i Landskrona och dom ser fördjävliga ut rent ut sagt.
    Har 2vänner som har gjort det i Malmö som däremot är snyggt gjorda!

• Anonym (Nyfiken)

Hmm... ja det lutar åt malmö för det är närmst. Men man är ju orolig för konsekvenserna! Vet ni några andra bra kliniker?

• Anonym (Nyfiken)

Skulle förresten även vilja förminska bröstvårtorna... Det kan man väl? Men jag antar att det inte ingår i priset

• cuteswegirl

alltså mina snitt i & med lyftet ligger runt bröstvårtorna.... detta resulterar i typ 50 % chans at amma....
    så du får st'lla dig frågan hur viktig ammningen e för dig....

• Anonym (Nyfiken)

Så om mna opererar bröstvårtan så minskar chansen att kunna amma? Kanske inte är så viktigt ändå med bröstvårtan. Dom är ju inte megastora, bara stora i förhållande till bröstet. Men det ska jag ju ända på

Funderar på att gå till Peter Cosmo i malmö, har läst mycket bra om honom!

• cuteswegirl

peter cosmo arbetad tidigare på citadell i landskrona & de va han som opererade mig! genom ärlig & supertrevlig....

• Anonym (Lotta)
    cuteswegirl skrev 2008-10-28 23:51:50 följande:
    peter cosmo arbetad tidigare på citadell i landskrona & de va han som opererade mig! genom ärlig & supertrevlig....
    Det är INTE Peter som har misslyckats med operationerna på mina vänner utan han har jag bara hört possitivt om.
    Ville bara påpeka att mina negativa erfarenheter av citdellkliniken i Landskrona inte alls har med Peter att göra!!!
  • Anonym (Nyfiken)

Låter betryggande att det inte är Peter du har hört negativt om. Jag har googlat honom en hel del och i många forum hyllas han och det sägs att han ska vara kanon. Vad jag förstår så rättar han även till eventuella misstag. Ska boka en konsulationstid med honom, förmodligen lång väntetid till operation men det kan det vara värt för att få det ordentligt gjort

• Anonym (ella)

Jag hade cosmo fast då i Landskrona, nöjd. Gelehallon m lyft som då gjorde bröstgården mindre. La in 500 som han rekomenderade och mellanhöga runda vilket han också rekomenderade eftersom det har med kroppstypen att göra. Betalade -06- ca 45.000 fast han sa dåatt det var på väg att höjas. Ammade utan problem, la dem under bröstmuskeln för att slippa häng och underlätta förmammaografi mm.

Svar på tråden Citadellkliniken, bröstförstoring