• Kelsy

Ett tips mot atopiska eksem!

Hejsan!
    Köpte en salva på hälsokosten för 2 dagar sedan som heter Zona då jag blev desperat när han var alldeles sårig på benen av sina eksem. Har smörjt flitigt med cortisonsalvor, locobase, propyless och de har väl lindrat besvären hjälpligt men sen kommer de tillbaka igen.
    Nu efter att ha smörj med Zona i 2 dgar så här han nästan helt läkt på benen. Den är helt underbar! Lätt att smörja in i huden.
    Innegåller nåt ämne som stimulerar hudens läkning- och förnyelseprocess. MEN den är dyr fast vad spelar det för roll bara den hjälper.

• Svar på tråden Ett tips mot atopiska eksem!
  • My Lonely Heart

Vad kostar krämen?

• God Is A Girl

vad innehåller den och hur gammal är din son?
    Har du pratat med läkaren innan du smorde med den?
    Låter ju för bra för att vara sann! Dessvärre är dottern hyperallergisk så jag ställer mig frågande om jag vågar prova det på hennes eksem om det skulle bli värre.
    Tyckte han att det sved eller kändes det inte?

• 070220

Jag blir oxå nyfiken... dock får min dotter mest eksem i ansiktet, runt munnen... kan man använde den där?

• Kelsy

Min son fyller 4 år i december och har dragits med sina eksem sen ca. 1 års ålder.
    Zona salvan läste jag om i en artikel för några månader sen och blev nyfiken men då var det inte lika stora eksemproblem som det varit den senaste tiden så jag köpte den inte direkt.
    Artikeln handlade om en pojke i 6 års åldern som hade blivit hjälpt med sina atopiska eksem av den här salvan.
    Den svider inte, luktar inte och känns inte stark på nåt sätt.
    Finns olika zona salvor:
    Zona Sensitive som jag valde den här gången och
    Zona Extra skin repair som jag tänker prova när den här tuben är slut för att ev. se nån skillnad om det behövs förstås. Den är avsedd som en intensivkur för akuta problem.
    Så här står det på förpackningen:
    Är utvecklad speciellt för extra känslig hud. krämen innehåller det unika enzymet Zonase, välgörande vitaminer och lenande och fuktbevarande oljor. Zona sensitive har en lindrande och mjukgörande effekt på irriterad och ömtålig hud samt vid olika hudproblem. Hudens försvar stimuleras och även mycket torr och irriterad hud blir snabbt mjuk och behaglig.

innehåller inte parabener, mineraloljor,parfym eller färgämnen.

Läkare litar jag inte blint på för de kan omöjligt veta allt nytt som kommer ut på marknaden. Och de rekomenderar sällan hälsokostpreparat även fast de själva använder det.
    Den här salvan kommer de säkert att börja sälja på apotekets hälsokosthyllor snart om den visar sig vara så bra.
    Hoppas ni vågar testa den... och hoppas den hjälper era barn lika bra.

• God Is A Girl

Åh.. skulle behöva veta vad det är för oljor.. Dottern är så allergisk så hon även reagerar på bla jordnöts- och solrosolja..

• älsa2

Vilket bra tips!!! Ska genast ta en sväng till hälsokosten. Trött på cortison och salvor och att eksemen i Johans knävecka som aldrig blir bra.
    Tackar för tipset!!!!

• janna25

ska också köpa den...tjejen har ännu inte stora problem men det är ju bra om man kan förhindra att det blir problem...

• janna25

så nu är den beställd..hoppas den hjälper för jag har inte lust att hålla på med korrtison.....

• Kelsy

Den verkar inte innehålla nån solros el. jordnötsolja.
    Den verkar oxå ha triggat igång försvaret mot hans Mollusker som han har över nästan hela överkroppen och på delar av benen.
    Äntligen har de börjat torka ut. De varar och sen blir det en skorpa och så torkar de bort. Så blev det med de två första han hade innan det fullkomligt exploderade ut över hans kropp stackarn.
    Skriv gärna vad ni får för resultat av att använda salvan! Blir ju så nyfiken!

• janna25

tänkte att jag skulle först köra en kur med kortison o sen pröva att med zon fr att se om det räcker....

Svar på tråden Ett tips mot atopiska eksem!