Min son fyller 4 år i december och har dragits med sina eksem sen ca. 1 års ålder.
Zona salvan läste jag om i en artikel för några månader sen och blev nyfiken men då var det inte lika stora eksemproblem som det varit den senaste tiden så jag köpte den inte direkt.
Artikeln handlade om en pojke i 6 års åldern som hade blivit hjälpt med sina atopiska eksem av den här salvan.
Den svider inte, luktar inte och känns inte stark på nåt sätt.
Finns olika zona salvor:
Zona Sensitive som jag valde den här gången och
Zona Extra skin repair som jag tänker prova när den här tuben är slut för att ev. se nån skillnad om det behövs förstås. Den är avsedd som en intensivkur för akuta problem.
Så här står det på förpackningen:
Är utvecklad speciellt för extra känslig hud. krämen innehåller det unika enzymet Zonase, välgörande vitaminer och lenande och fuktbevarande oljor. Zona sensitive har en lindrande och mjukgörande effekt på irriterad och ömtålig hud samt vid olika hudproblem. Hudens försvar stimuleras och även mycket torr och irriterad hud blir snabbt mjuk och behaglig.
innehåller inte parabener, mineraloljor,parfym eller färgämnen.
Läkare litar jag inte blint på för de kan omöjligt veta allt nytt som kommer ut på marknaden. Och de rekomenderar sällan hälsokostpreparat även fast de själva använder det.
Den här salvan kommer de säkert att börja sälja på apotekets hälsokosthyllor snart om den visar sig vara så bra.
Hoppas ni vågar testa den... och hoppas den hjälper era barn lika bra.