• Mistys Daisy

Baconlindad kycklingfile! Hjälp mig! :-)

Vet vad jag vill ha till middag men inte hur jag skall laga till den!! Ett vanligt problem när jag inte är så haj i köket, då är det tur att man har er!!

Fråga!

Skall kycklingen brynas i stekpannan innan den skall in i ugnen? Baconen?
    Tänkte ha matlagningsgrädde och lite kryddor och vitlök, kan det bli bra?!

Tacksam för lite hjälp!

• Svar på tråden Baconlindad kycklingfile! Hjälp mig! :-)
  • modestyonly

Linda baconet om kycklingen, ha smör eller olja i ugnsformen, låt dom steka ett tag (15-20)beroende på hur tjocka filéer du har kryddor och vitlök kan du ju ha i direkt, sen skulle jag slå på matlagningsgrödden efter en 15 minuter eller så!!

Jag är egentligen snygg och smal, men idag är jag ledig!
  • modestyonly

hur stavar jag egenetligen..grädde ska det vara förstås..
    Förresten ska du ha hela klyftor vitlök? Ska du pressa vitlöken skulle jag nog blanda den i grädden, annars kan den lätt bli bränd..

• anorca

jag brukar steka mina lite lätt sen häller jag på vatten och en en hönsbuljongtärning. Tar upp fileérna skär etyt snitt på längden och lägger i färskost typ cremebonjur med vitlökssmak. Sen lindar jag in fileérna i bacon. Strör över lite riven ost. Lägger dom i en ungsform.
    Häller på lite grädde, salt och pepper i stekpannan. Rör om och har jag lite ost kvar rör jag ner det oxå. Sen häller jag det över kycklingen. Sätter in i ugnen i 225 grader i ca 20-25 min.
    Till det brukar jag ha ris el klyftpotatis och sallad.
    Vill du har mer sås häller du på mer grädde och ev lite cremefraiche och häller inte på att över fileérna.

Lycka till.

• modestyonly
    anorca skrev 2008-10-29 10:48:26 följande:
    jag brukar steka mina lite lätt sen häller jag på vatten och en en hönsbuljongtärning. Tar upp fileérna skär etyt snitt på längden och lägger i färskost typ cremebonjur med vitlökssmak. Sen lindar jag in fileérna i bacon. Strör över lite riven ost. Lägger dom i en ungsform.Häller på lite grädde, salt och pepper i stekpannan. Rör om och har jag lite ost kvar rör jag ner det oxå. Sen häller jag det över kycklingen. Sätter in i ugnen i 225 grader i ca 20-25 min.Till det brukar jag ha ris el klyftpotatis och sallad.Vill du har mer sås häller du på mer grädde och ev lite cremefraiche och häller inte på att över fileérna.Lycka till.
    Låter mumisgt
  • Mistys Daisy

Asså, ni är ju toppen! Det här skall ju bli supergott!!!

• Karisma

Åh vad tur jag såg denna tråd, karln skriker efter nya goda sätt att tillaga kycklingfilé.

Perfekt, bara att börja tillaga.

/K

• delfinbina

hej!!! här kommer ett kanon recept

ingredienser:
    kycklingfile,
    bacon
    mango chutney
    vispgrädde
    salt
    peppar

Sätt på ugnen på 225 grader
    stek kycklingen inlindad i bacon
    vispa grädde, chutney, kryddor

när kycklingen är stekt lägg den i ungnssäker form och häll över blandningen.
    sätt in i ugnen och tillaga i 20 min.

Serveras fördelaktigt med ris.

• delfinbina

en söt stark marmelad liknande kräm

brukar ta efter smak.. men absolut inte mer än en halv burk.ju mer man tar destu starkare blir det

finns att köpa i de flesta butiker, finns bland utländsk mat

• Karisma

ok, tack för svar.

ska äta kyckling idag, får se vad vi hittar i affären.

• Mistys Daisy

Tack! Maten blev lyckad!!!

• Karisma

provade anorcas "recept" idag och det blev jättesmarrigt. Åt det med klyftpotatis.

Svar på tråden Baconlindad kycklingfile! Hjälp mig! :-)