• Underbaring

Lergigan comp

Någon annan som läst på förpackningen till lergigan comp och tycker att beskrivningen inte riktigt var vad ni förväntat er? Jag blev lite förvånad och full i skratt..

Användningsområde
    Spänning och ångest vid nervösa besvär. Alkoholmissbruk och beroende av narkotiska medel. Sömnrubbningar. Svår oro. Som lugnande medel före operation och tandingrepp. Rörelsesjuka t ex sjösjuka. Hudklåda och allergier. Illamående och yrsel.

Biverkningar (Läs mer om biverkningar)
    Vanliga:
    Muntorrhet.

Mindre vanliga:
    Yrsel, huvudvärk, svårigheter att kasta vatten. Förstoppning. Svårigheter för ögat att ställa om mellan när- och fjärrsyn. Minskat tårflöde. Illamående, kräkningar, svettning, törst, hjärtklappning, muskelsvaghet, darrningar, oro, ringningar i öronen och flimmer för ögonen kan uppträda vid hög dos.

Sällsynta

Gulsot utan tecken på leverskada.

Kul med koffein i en lugnande tablett :)
    Men jag är glad, för den har iaf fått bort alla kräkningar och mitt största illamående!

• Svar på tråden Lergigan comp
  • campari

Hej, jag fick också lergigan comp i min första grav då jag kräktet konstant helatiden och tappade 8 kilo och blev inlagd. Tabl. hjälpte dock inte för mig men när jag slutade med dom had kroppen vant sig vid tabl. så jag fick migrän varje dag som jag inte tog dom på så aldrig mer dom för mig tack.

• Jempa L

Man blir mörkrädd när man läser i Fass .

Min "trygghet" när jag åt Lergigan Comp var att tom svärmor åt dem för över 30 år sedan. Då kändes det som att den var väl beprövad.
    Svårt att säga om det var tabletterna eller graviditeten som var orsaken till alla listade biverkningar. Om man inte får i sig någon mat så är det ju inte konstigt om man blir yr, får ont i huvudet osv. Men Lergiganet tog udden utav illamåendet, även om det fanns kvar. Men från att ha slutat räkna när jag  för över tionde gången per dag så gick det ner till att bara bli ett par gånger/dag.

Hoppas att de fungerar för dig!

Storskrutt nov-05, Lillskrutt 9 mars-08.
Svar på tråden Lergigan comp