• junimagi

    Vi som läser på Liber Hermods

    Här samlas vi som läser på Liber Hermods. Vi som pluggar för att komma in på högskolan - eller vi som bara läser av andra skäl. Här kan vi utbyta frågor om studierna, lärare, uppdrag osv. Vi kan också lära känna andra som liksom vi läser på distans - något som ibland kan bli lite ensamt.

    Så om du läser på distans och känner för att utbyta tankar och funderingar, eller bara vill hitta likasinnade, häng med i tråden....

    Man får vara så anonym som man vill och inget krav finns på att man förklarar vad man studerar och varför - även om det vore trevligt. Men man skriver alltså själv så mycket man orkar och känner för.

    Själv heter jag Anna - och mer om mig kan ni läsa på min presentation. Annars läser jag just nu Engelska och Psykologi, men har endel ämnen kvar innan jag är klar!

  • Svar på tråden Vi som läser på Liber Hermods
  • bisektris

    Jag ansluter mig omedelbart.

    Jag har läst på Liber sen i februari och blir klar hösten 2010.
    Jag siktar alltså på ett gymnasieslutbetyg.
    För tillfället läser jag Redovisning & Beskattning, och startar även Engelska A på måndag.
    Sista kursen för denna termin blir sedan Matematik B.

  • Isalel

    Jag har läst på Liber sedan januari och blir äntligen färdig med mitt plugg nästa vecka, jag har läst totalt 17 kurser på liber :) så jag är väl ganska erfaren av dom iallafall ;)
    De kurser jag håller på att avsluta nu är marknadsföring och affärsjuridik, sedan har jag mitt fina slutbetyg :D

  • bisektris
    Svar på #2
    Härlig känsla skulle jag tro!

    Vad händer sen?
  • Isalel
    bisektris skrev 2008-10-29 11:28:49 följande:
    Svar på #2Härlig känsla skulle jag tro! Vad händer sen?
    Har sökt till sjuksköterskeprogrammet till våren så jag hoppas att jag kommer in :)
  • bisektris
    Isalel skrev 2008-10-29 11:32:44 följande:
    Har sökt till sjuksköterskeprogrammet till våren så jag hoppas att jag kommer in :)
    Kul! Håller tummarna då.
  • ToZa

    Jag hoppar också in här då :)

    Jag läser för att få en gymnasieslutbetyg :D Gick aldrig i gymnasiet och kände att det är dags att ta tag i det. Har läst medicinsk grundkurs som jag är klar med och just nu läser jag Etik och livsfrågor som jag verkligen avskyr. Haha! Det går inge vidare måste jag säga men ligger på godkänd iaf .. :)

    Skickade in mitt prov i går vid halv 12 på kvällen o hade fått svar på morgonen så mina lärare har varit snabba hittills : ) Gör ni dom muntliga via webcam?
    Jag har ju bara haft ett muntligt hittills och det gjorde jag via telefon hos syon på skolan här där jag bor . :)

  • bisektris
    Svar på #6
    Jag har gjort alla utom en betygsdialog via athena. En gång var det dock så pass dålig bil- och ljudkvalitet att vi tog det på telefon i stället.
  • junimagi

    Just nu kokar jag inombords - ja jag vet att jag kanske tar i något, men ändå! Står det att uppdraget skall vara rättat efter 48 timmar så skall det för fasen inte ta sex dagar utan ett livstecken! Har inte ens fått svar på det mail som jag skickade till läraren i går, vilket gör mig ännu mer arg. Har skrivit och klagat till supporten nu, och funderar på att skippa engelskan på liber hermod och ta den på komvux istället.

    biazektris : verkar vara ett vanligt fenomen det där med dålig bildkvalité, har också gjort mina betygsdialoger på telefon ... men det funkade jättebra! Tycker Liber Hermods varit jättebra ända tills nu... men jag hoppas och tror att det är ett undantag.

    Någon annan som läst engelska som fått sina uppdrag sena?

  • junimagi
    ToZa skrev 2008-10-29 16:31:55 följande:
    Har någon av er läst Etik & Livsfrågor? :)
    Jag börjar med den efter dessa kurser! Har hört att de ska vara relativt lätta - någon skrev till mig att det tog en vecka för henne att göra den, vet dock inte var hon fick i betyg. Själv behöver jag minst VG i det mesta.

    Ett STORT grattis till Erica86 som väl får lov att ses som något av en veteran härinne. Lycka till i din antagning till sjuksköterskeprogrammet, något speciellt du vill arbeta med inom sjukvården?
Svar på tråden Vi som läser på Liber Hermods