• LickMeUp

Ni som har lån i Swedbank... har ni tänkt byta bank nu?

Det är dåliga tider för Swedbank, de blir svagare och svagare och inte blir det bättre för att räntan sjunker, inte för dem iaf eftersom de får in mindre pengar...

Nån som funderar på att byta bank innan swedbank kursar. SB är ju en av de banker som knappt har nån försäkring för deras kunders insatta pengar. dvs, skulle de kursa så är det svårt att få ut de pengar man satt in hos dem. (va ju nån undersökning om alla banker i aftonbladet för en tid sen)

så... hur resonerar ni?

Fruntimmer är som madrasser mä hôl i
  • Svar på tråden Ni som har lån i Swedbank... har ni tänkt byta bank nu?
  • Min familj

Inga planer på det idag, men man är inte så påläst heller. Så man kanske skulle läsa på och svara sedan

Stolt mamma till 2 jordbarn och 1 ängel!
  • modestyonly

Fast den artilkeln stämde ju inte, den information som banken gett efter den får man ju lita på! Aftonbladet ser inte jag som en pålitlig källa!

Jag är egentligen snygg och smal, men idag är jag ledig!
  • Caranlachiel

Har bara ett av våra lån i Swedbank, alla andra lån, konton och liknande har vi i Handelsbanken.
    Och nej, vi kommer inte byta bank.

Vecka 20 - and counting!
  • Puffalina
    Nä, chansen att en så stor bank kursar är ändå minimal... tror inte att nån annan är så mkt bättre...
    * Sebastian 061016 & BF 081105 *
  • bisektris

Nej, har inga planer på att byta bank.

• dellelgarin

nej finns inga planer på det just nu iframtiden vill vi byta bank men det har ingenting med kurkursrykten att göra, vilka jag tycker är sjukt överdrivna..

• vernis

Bankerna gick åt olika håll. Swedbanks som drabbades av ett kraftigt ras i måndags återhämtade sig rejält. Swedbankaktien steg med 9,1 procent till 56:75 kronor. Nordeaaktien föll med 3,2 procent till 57:80 kronor och Handelsbankens aktie föll med 3,6 procent till 120:50 kronor. SEB-aktien steg med 0,9 procent till 57:75 kronor från dn igår

så nej

• dellelgarin
    dellelgarin skrev 2008-10-29 10:53:34 följande:
    nej finns inga planer på det just nu iframtiden vill vi byta bank men det har ingenting med kurkursrykten att göra, vilka jag tycker är sjukt överdrivna..
    haha shysst stavning, vad fasen är kurkurs?
  • Joual

Om Swedbank skulle gå i konkurs (vilket är osannolikt) så är alla sparpengar upp till en halv miljon skyddade av bankgarantin.

Ett troligare scenario är att Swedbank fusioneras med en annan bank. Det påverkar inte heller privatpersoners lån och sparanden. Så det finns ingen anledning till oro.

Jag har däremot funderat på att flytta ett lån till Nordea. Vi har ett medlemslån hos Swedbank (som egentligen är ett billån). Räntan på det lånet sjunker inte i takt med att sparräntan sjunker, vilket jag ogillar.

Svar på tråden Ni som har lån i Swedbank... har ni tänkt byta bank nu?