• Anonym

Att visa sig i trosorna

Vi hade hyrt en stuga förra sommaren, vi skulle vara där på vår semester. Min kompis sedan 10 år och hennes nya kille sedan 6 månader som vi hade träffat några gånger var på semester på samma plats som oss, fast de åkte runt och campade. Eftersom vi visste att de skulle vara i närheten, så bjöd vi in dem till oss en kväll för att äta middag. När de kom fram började jag ordna med maten, och de ville gärna låna duschen efter att ha levt lägerliv i några dagar. Sagt o gjort. Min kille och min kompis duschade först och sedan kom de och hjälpte mig i köket. Min kompis kille var på väg in i badrummet och sade att han skulle hänga sina rena kläder utanför dörren (låg i direkt anslutning till köket). Jag sade "då ser vi fram emot att se dig utan kläder sen då", varpå min kompis stämde in "X vill se dig naken" och flinade lite. Hennes kille duschade och kom ut i kalsongerna och klädde på sig innan han gick ut för att hämta något i bilen. Jag var den sista som skulle duscha, och krängde av mig kjolen lite snabbt för att gå in i badrummet. Min kompis och min kille stod i köket och min kompis frågade mig efter havregryn till kakan hon skulle baka. Jag sade att det stod högst upp i skåpet, tog en stol, ställde den vid bänken och klättrade upp. Hade bara trosor och linne på mig. Då kom hennes kille in genom dörren och in i köket. Jag kom på att jag hade min handduk ute på strecket så jag sade att jag skulle duscha, men hämta min handduk först. Min kille sa att han kunde göra det, men jag sade att han inte behövde eftersom jag tänkte att han hade att göra i köket så att maten kunde bli klar. JAG HÄMTAR HANDDUKEN!!! röt han och sedan gick han med mig ut och frågade vad i h*vete jag höll på med. Jag fattade ingenting. Jo, jag hade visat mig i trosorna för min kompis kille och visste jag inte vad det innebar kanske? Jo, det betydde att det kom en tydlig signal från mig till min kompis kille om att jag ville att han skulle titta på mig. Att jag sände en sexuell signal till honom. Jag blev jätteledsen och sade att det är väl ingen skillnad att se mig i trosorna såhär jämfört med att se mig i bikini? Men enligt honom var det det.

Vi har haft många långa hetsiga diskussioner om detta, och om andra saker som han säger att killar ser som sexuella signaler, och som iallfall jag inte någonsin har tänkt på skulle kunna vara det.

Jag är så förvirrad. Är det så att om man visar sig i trosorna, på landet en kväll när alla är samlade i köket, att det kan ses som en sexuell invit? Och om man har en hantverkare hemma, ser män det som en sexuell handling om jag ställer mig på armar och knän för att titta in i ett stort hål i väggen nere vid golvet? Ser killar detta som att jag "svankar" inför dem?

Är det så att killar lägger märke till sexuella signaler hela tiden, och gör vi tjejer det också? Jag för min del kan inte säga att jag tänker på det hela tiden. Om jag ser en snygg kille så kan jag notera att han är snygg, men inte blir jag intresserad av mer än så. Inte heller tittar jag efter killar som har tajta tröjor eller annat. Jag märker inte av så mycket sådant. Hur är det för er?

• Svar på tråden Att visa sig i trosorna
  • Aiwendil

Nämen kära nån...
    Det är klart man inte gör... eller, jag kan inte stå för vad världens befolkning tycker och tänker men jag kan stå för vad mina vänner tycker.
    Vad gör det om man råkar se eller visa sig i trosorna för sin kompis kille?
    Det är ju som du skrev... samma sak att visa sig i bikini om inte värre då eftersom man inte har en tröja på sig....!!!
    Jag tycker han överreagerar och låter enormt svartsjuk.

Vissa killar kanske ser signaler i allt men min kille skulle aldrig tänka på det sättet... det vet jag!

Jag tycker ni ska prata ut ordentligt om det här och fråga honom om det kan bero på svartsjuka osv...
    Hoppas det löser sig.
    Kram

• Anderssonskan

Äsch, jag har visat mig i trosorna för en massa kompisars killar, på sommaren osv, din kille är svartsjuk!!!! Min man höjer inte ens ögonbrynen för en sådan sak!

• Anonym

Trådstarten här

Han säger att det är jag som har ett undermedvetet behov av bekräftelse från andra. Och att jag inte har fattat att jag sänder sexuella signaler när jag faktiskt gör det. Att jag borde ha fattat att min kompis kille skulle titta på mig då och att jag ville att han skulle göra det. Jag har aldrig tänkt tanken och skulle aldrig heller vilja vara otrogen eller försöka få någon annan attraherad av mig. Det känns helknäppt när han påstår det här.

• Aiwendil

Fy vad arg jag blir...
    Hur f*n kan han veta vad du "undermedvetet" vill ????
    Jag fattar inte!
    Du måste ta detta med honom och pränta in att det inte ALLS är så..!

Så vaddå... då vill ALLA tjejer på stranden att killarna ska dreggla efter dom då? Det är ingen som är där bara för att sola och ta det lugnt?
    Det skulle ju faktiskt vara konstigt om det var så, eller hur.

Usch, jag blir alldeles upprörd... Förlåt... *skrattar*
    Men så får han inte behandla dig tycker jag.
    Jag har haft en pojkvän som var så svartsjuk att jag intefick hälsa på mina killkompisar så jag känner igen svartsjukebeteendet...

Jag är också svartsjuk men det får vara nån gräns på det hela.
    Och du...
    Fråga honom om kvinnorna som ska föda sina barn undermedvetet vill visa upp sig eftersom dom fläker upp sina kön för manliga barnmorskor.
    Då skulle ju inte det vara okej heller...
    Och jag då... jag har en manlig gynekolog...
    Vad kan det bero på undrar man genast....?
    Kan ju tala om att det INTE beror på att jag vill bli "sedd"

Så, nu fick jag skriva av mig lite ilska också

Kram på dig.

• Anonym

Trådstart igen

Jag lovar att jag har pratat, förklarat, lovat och bedyrat. Men han är benhård. Jag sänder - kanske omedvetet men ändå - sexuella signaler till andra killar. Det gör alla andra också, men de håller på sig. Hans tidigare tjejer har inte betett sig som jag... jag är alltså i behov av bekräftelse trots att jag får allt jag vill hemma?

Jag fattar inte att om jag drar med handen genom håret så betyder det att jag är intresserad. Om jag har en urringad top/tröja så är det för att jag omedvetet vill att andra skall bli attraherade av mig. Igår ringde han mig och frågade om den kille som jag berättat att jag hade sex med för tre år sedan och som var gift (inte bra jag vet, har inte hänt igen och bara den gången) var en av mina bästa kompisars man... för att jag var iväg över helgen med min kompis, och han undrade om hennes man var med och om det var honom jag hade haft sex med. Om jag sitter med fötterna på en annan mans stol så betyder det att jag är attraherad av honom. Om jag visar benen när jag sätter på mig ett par stövlar och en kompis man visslar åt mig så är han intresserad av mig. Jag har sagt att jag tycker att min homosexuelle vän är snygg och att jag när jag precis hade träffat honom men innan jag visste att han var bög, blev lite småkär i honom... nu undrar min kille om det är honom jag har legat med...

Han undrar också varför några av mina kompisars fruar är svartsjuka på mig om det nu är så att jag inte sänder några signaler till deras män.

Jag håller på att bli tokig av detta.

• Aiwendil

Men kära du...
    Du kan inte HA det så här...
    Fy...!

Jag kan dra handen genom håret när jag är hemma hos mina väninnor.
    Vad betyder det då?

Han låter ju så svartsjuk så det är inte klokt.
    Har aldrig hört någon diskutera på det där sättet.
    Låter så omoget så jag vet inte vad...!

Har ni/ska ni ha barn?
    Hur länge har ni varit ihop?

Mitt enda råd är att lämna denna kille.
    Jag vill verkligen inte att du ska må så här det är inte bra.
    Du kommer tryckas ned så ordentligt att det blir jobbigt att ta sig upp igen när du väl inser att ni måste göra slut för att du ska orka gå vidare.
    Jag talar av egen erfarenhet och jag lovar, det är en erfarenhet jag helst hade velat slippa.
    Den följer mig än i dag och det är 4 år sen nu. Börjar dock bli bättre!

Jag hoppas du förstår att såna människor som din kille verkar vara... är faktiskt helt opålitgliga....
    Det finns nått som heter misshandel och då pratar jag inte om fysisk sådan utan om PSYKISK misshandel.
    Sån som jag blev utsatt för.
    Det är nästan värre... jag önskar att mitt ex hade slagit mig istället för då hade det synts utåt... det gör inte psykiskt misshandel och det är just det som din kille håller på med.
    Han vill TRYCKA NED DIG I SKORNA och få dig att inse att det är DIG det är "fel" på och därmed dölja hans egna groteska svartsjuka.

Lova mig snälla du... att du gör något åt detta.
    Jag blir faktiskt orolig!

Skriv gärna privat till mig om du vill prata mer.
    Jag vill jättegärna vara ett stöd för dig.

Kram / Anna

• Aiwendil

Och du...kompisarnas fruar kan väl vara svartsjuka för att du sänder ut kvinnliga signaler.... därmed inte sagt att det är
    "kom och se, ta på mig"-signaler...Absolut inte!!!
    Det finns faktiskt nått som heter karisma!
    Usch, jag blir så arg så jag kokar...

• Lady Namárië

Jag är ledsen, men för mig är detta solklart: Din kille behöver hjälp! De argument han använder är inte sunt resonerande, utan skrämmande nära sjuklig svartsjuka eller något ännu värre. Får man fråga vad han anser om våldtäkt? Att våldtagna kvinnor "sänt ut omedvetna sexuella signaler för att hetsa upp män" och därmed har sig själva att skylla? Det faller ju på sin egen orimlighet, och en kille som på allvar hade en sådan inställning är ingen jag skulle välja att fortsätta leva med.

Läs dina egna inlägg igen. Hans beteende har fått dig att tvivla på dina egna möjligheter och rättigheter. Du låter nästan beredd att börja ändra på dig själv för att han skall bli nöjd. Hans kontrollbehov verkar orimligt, och på gränsen till farligt. Vill du verkligen satsa på den här killen måste du göra något åt detta. Sök hjälp tillsammans innan hans beteende slår över i fysisk misshandel!

Förlåt mina hårda ord, men det är viktigt att du får upp ögonen för att allt inte står rätt till här.

Tusen styrkekramar till dig!

• Tova

Usch, vad arg och ledsen jag blir när jag läser dina inlägg! Jag håller helt med de andra i tråden: din kille har stora problem med sin svartsjuka och jag tvivlar på att han kan komma ur dem på egen hand. Du MÅSTE förstå att det är han som är knäpp och ALDRIG ens tänka tanken att du ska ändra på ditt beteende, som är helt normalt. Kramar!

• Jennie Brunflo

HAHAHAHAHAHAHA!!!!!

Sådär var mitt ex!

Vi var hos mina föräldrar (jag bodde hemma då) och jag skulle gå och ta in tvätten. Mina föräldrar bor i hus och vi har inga grannar på baksidan...utan bara hur på sidan om huset.
    Jag hade på mig en lång t-shirt och trosor. T-shirten gick nedanför trosorna, ner på låren.
    När jag sträckte mig vid klädsträcket så for naturligtvis tröjan upp....men inte brydde jag mig om det!!!
    Jag såg redan när jag gick ut att grannen låg och läste på sin altan. Den altanen var/är lätt 50-60meter bort om det nu har med saken att göra.
    Grannen = medelålders man, chefsöverläkare, tystlåten, gift, 2 barn mm....en helt vanlig gubbe i min pappas ålder.

Jag gick ju bara ut till klädsträcket och började plocka in tvätten. Min kille kom och ställde sig ute på altanen och tittade på mig och såg arg ut. Jag fattade ingenting. Han tittade sig omkring och var irriterad, det såg jag.

Sedan fick jag veta att han kollat om grannen tittade på mig.
    SPELAR DET NÅGON ROLL?????
    Om grannen hade tittat på mig, så hade han bara tittat upp 1 sekund för att han såg rörelse i periferin, han hade INTE stirrat på mig i sexuell bemärkelse. OM han hade tittat alltså!

Mitt ex var skitarg för att jag gått ut och visat upp mig i bara trosor. (hallå jag hade långtröja på mig) Han påstog också att det var av sexuell natur att visa upp sig i trosor. Suck!

Däremot hade jag bikini på mig en gång när vi spelade basket på hans föräldrars uppfart med hans kompisar. Jag hoppade så brösten hoppade ur. DET gjorde minsann ingenting, för det är sånt som händer.
    QUE????

Lustiga dom är!!!

Jag tycker att det är JAG som får skämmas om jag visar upp mig och mina tjusiga trosor, men tydligen inte!

Suck!!!

Jag vet tyvärr inte vad man ska göra åt det hela.

Svar på tråden Att visa sig i trosorna