Att visa sig i trosorna
Vi hade hyrt en stuga förra sommaren, vi skulle vara där på vår semester. Min kompis sedan 10 år och hennes nya kille sedan 6 månader som vi hade träffat några gånger var på semester på samma plats som oss, fast de åkte runt och campade. Eftersom vi visste att de skulle vara i närheten, så bjöd vi in dem till oss en kväll för att äta middag. När de kom fram började jag ordna med maten, och de ville gärna låna duschen efter att ha levt lägerliv i några dagar. Sagt o gjort. Min kille och min kompis duschade först och sedan kom de och hjälpte mig i köket. Min kompis kille var på väg in i badrummet och sade att han skulle hänga sina rena kläder utanför dörren (låg i direkt anslutning till köket). Jag sade "då ser vi fram emot att se dig utan kläder sen då", varpå min kompis stämde in "X vill se dig naken" och flinade lite. Hennes kille duschade och kom ut i kalsongerna och klädde på sig innan han gick ut för att hämta något i bilen. Jag var den sista som skulle duscha, och krängde av mig kjolen lite snabbt för att gå in i badrummet. Min kompis och min kille stod i köket och min kompis frågade mig efter havregryn till kakan hon skulle baka. Jag sade att det stod högst upp i skåpet, tog en stol, ställde den vid bänken och klättrade upp. Hade bara trosor och linne på mig. Då kom hennes kille in genom dörren och in i köket. Jag kom på att jag hade min handduk ute på strecket så jag sade att jag skulle duscha, men hämta min handduk först. Min kille sa att han kunde göra det, men jag sade att han inte behövde eftersom jag tänkte att han hade att göra i köket så att maten kunde bli klar. JAG HÄMTAR HANDDUKEN!!! röt han och sedan gick han med mig ut och frågade vad i h*vete jag höll på med. Jag fattade ingenting. Jo, jag hade visat mig i trosorna för min kompis kille och visste jag inte vad det innebar kanske? Jo, det betydde att det kom en tydlig signal från mig till min kompis kille om att jag ville att han skulle titta på mig. Att jag sände en sexuell signal till honom. Jag blev jätteledsen och sade att det är väl ingen skillnad att se mig i trosorna såhär jämfört med att se mig i bikini? Men enligt honom var det det.
Vi har haft många långa hetsiga diskussioner om detta, och om andra saker som han säger att killar ser som sexuella signaler, och som iallfall jag inte någonsin har tänkt på skulle kunna vara det.
Jag är så förvirrad. Är det så att om man visar sig i trosorna, på landet en kväll när alla är samlade i köket, att det kan ses som en sexuell invit? Och om man har en hantverkare hemma, ser män det som en sexuell handling om jag ställer mig på armar och knän för att titta in i ett stort hål i väggen nere vid golvet? Ser killar detta som att jag "svankar" inför dem?
Är det så att killar lägger märke till sexuella signaler hela tiden, och gör vi tjejer det också? Jag för min del kan inte säga att jag tänker på det hela tiden. Om jag ser en snygg kille så kan jag notera att han är snygg, men inte blir jag intresserad av mer än så. Inte heller tittar jag efter killar som har tajta tröjor eller annat. Jag märker inte av så mycket sådant. Hur är det för er?