• Fidelis ad urnam

Min hankatt på 6 månader älskar halstabletter!

Han älskar halstabletter och då främst Vicks Blue tabletterna.
    Nyss kom han springandes med en hel oöppnad påse i munnen och såg överlycklig ut.
    Har man en öppen påse sticker han in huvudet och tar en tablett och springer iväg och gömmer sig med den, när man hittar honom har han slitit av plasten och ligger och tokslickar.
    Självklart tar jag ifrån honom tabletterna och låter honom inte leka med den oöppnade påsen. Men jag är lite nyfiken på varför han gör som han gör
    Han blir sur när man tar ifrån honom tabletterna och ser överlycklig ut så fort han lyckas sno en.

Gör din katt så?

Amor vincit omnia et nos cedamus amori
  • Svar på tråden Min hankatt på 6 månader älskar halstabletter!
  • Dundermamman

Att han springer med en prasslig påse är ju inte så konstigt, den kan man ju ha kul med... men att han slickar på själva tabletten är ju ganska komiskt
    Han kanske har en förkylning på gång med halsont

• Fidelis ad urnam
    Dundermamman skrev 2008-10-29 11:37:36 följande:
    Att han springer med en prasslig påse är ju inte så konstigt, den kan man ju ha kul med... men att han slickar på själva tabletten är ju ganska komiskt Han kanske har en förkylning på gång med halsont
    Ha ha.
    Mina andra katter ryggar vid lukten av tabletterna då de är ganska fräna, men han verkar älska dem.
    Han är knasig
  • Fru U

Vad är det i halstabletterna?

Ibland undrar jag om katter försöker tvätta bort äckliga dofter, men samtidigt så ser de ofta så lyckliga ut att den teorin inte håller

Själv har jag en katt som älskar nymålade naglar, tandkräm (ju mer mint  ju bättre) - naturligtvis ingår inte detta i dieten (när jag får bestämma)

Svaren bor i hjärtat
  • Dundermamman

Jo, jag är nog benägen att hålla med
    Katter brukar var känsliga vid skarpa dofter och brukar framför allt vara försiktiga med att smaka!

Skulle kanske filmas och läggas ut på youtube

• Dundermamman

Kom just på en sak...kan det vara så att just mintsmaken/doften är lik kattmyntadoft?

• Fidelis ad urnam
    Fru U skrev 2008-10-29 11:42:17 följande:
    Vad är det i halstabletterna?Ibland undrar jag om katter försöker tvätta bort äckliga dofter, men samtidigt så ser de ofta så lyckliga ut att den teorin inte hållerSjälv har jag en katt som älskar nymålade naglar, tandkräm (ju mer mint  ju bättre) - naturligtvis ingår inte detta i dieten (när jag får bestämma)
    de heter Vicks Blue Active Super Strong
    Innehåller:
    Pepparmyntsolja, mentol och isomalt
  • AsfaltsBlomma

Min gamla katt älskade parfym. Hade man parfym på sig så kom han upp och slickade bort det. Och det var inte bara på mig han gjorde det. Kom det gäster med parfym så fick de en katt på halsen.

• LaTjej

Vad lustigt =) =) mina katter flyr fältet så fort de känner doften av mint (tandkräm osv).

• Tusentand

Våran ena hankatt ÄLSKAR mint! Han skulle nog kunna äta hur mycket som helst om han fick bestämma =)
    Han håller nästan på att krypa in i munnen på en när man borstat tänderna!
    Många katter gillar ju starka lukter och smaker, men det är nog smart att inte ge honom dom, iaf inte vicks blue.
    Våran katt har fått smaka godisminttabletter som han fått slicka på i någon minut, men inte för ofta givetvis =)

• Fru U

Då är det nog myntan/minten som gör honom galen o tossig

Fidelis ad urnam skrev 2008-10-29 11:44:13 följande:
    de heter Vicks Blue Active Super StrongInnehåller:Pepparmyntsolja, mentol och isomalt
    Svaren bor i hjärtat
  • Fidelis ad urnam
    Tusentand skrev 2008-10-29 11:47:21 följande:
    Våran ena hankatt ÄLSKAR mint! Han skulle nog kunna äta hur mycket som helst om han fick bestämma =)Han håller nästan på att krypa in i munnen på en när man borstat tänderna!Många katter gillar ju starka lukter och smaker, men det är nog smart att inte ge honom dom, iaf inte vicks blue.Våran katt har fått smaka godisminttabletter som han fått slicka på i någon minut, men inte för ofta givetvis =)
    Jag tar ifrån honom tabletterna så fort jag kommer på honom, vill inte att han ska få rännskita
    Sedan tror jag inte det är bra för en katt rent generellt med vickstabletter.
Svar på tråden Min hankatt på 6 månader älskar halstabletter!