Behöver man en "Babymonitor"?
Som rubriken lyder; Behöver man en sk Babymonitor eller är det en onödig pryl?
Som rubriken lyder; Behöver man en sk Babymonitor eller är det en onödig pryl?
Jag tycker det är en onödig pryl. Vill inte vara så långt bort från mitt barn att jag inte hör honom.
Beror ju helt på hur ni kommer vara med barnet. Får vår del kommer barnet sova på övervåningen medan vi sover på undervåningen, så då vill vi gärna ha en babymonitor.
Jag litar aldrig på dessa, så jag springer med jämna mellanrum ändå, OCH sitter relativt nära barnet.
vi använder vår jättemycket. på natteb har vi den på eftersom hon sover i eget rum och vi har dörren stängd in till henne pga hundarna. på dagen sover hon ute i vagnen och då har jag den där!
men hade vi bott i lght (liten) och jag inte lämnat henne ute så hade vi inte behövt någon
Dessutom uppvisar de rätt hög strålning. Mer än bärbara telefoner.
Bebisen ska vara med oss hela tiden. Även sova med oss (såklart), så babymonitor är nog lite väl överreklamerat.
Nej, det behöver du inte.
har köpt en som är ett kombinerat andnings larm bara för att jag vill kunna koppla av lite ( är sådandär som nog inte skulle sova annars =)
Tycker personligen att det skall bli skönt att när han är ett halvår & har ett eget rum att kunna titta på tv & höra honom samtidigt.
Man klarar sig utan.
Nej, du behöver ingen babymonitor men jag tycker att den är bra att ha.
Tycker det är skönt att kunna sitta på nedervåningen när hon sover på övervåningen utan att behöva springa upp och titta "i onödan". Vårt sovrum är också på övervåningen och på natten har jag mottagaren på min sida av sängen. Så vaknar jag och hinner till henne innan hon blir hysterisk.
Fundera oxå på en monitor. Hade ingen med dottern men då bodde vi i lägenhet, nu bor vi i hus med sovrummen uppe. Vill gärna att bebis sover i sin säng även på dagarna, då är vi på nedre plan o ja det kanske behövs då... eller ínte... Har inte riktigt bestämt mig som ni hör. Kommer nog att testa utan först.
Funderar också starkt på en då vi bor i ett hus. Sovrum på övervåning och dessutom kommer hon sova ute i vagnen.
Tvivlar på att de nya "babyvakterna2 ger ifårn sig så mkt strålning.
Pga av strålningen vill vi inte ha någon.. Jag tänker istället skaffa en liten vagga att ha på nedervåningen när de ska sovas på dagtid! Vi har också sovrummen på övervåningen. På natten sover självklar bebis i spjälsäng precis bredvid mig..
Men känner man att det verkligen behövs, så är det kanske bättre än att oroa sig hela tiden.. men man kan ju försöka hitta andra lösningar! Stråling är ju inte så bra...
Ja, det behöver vi absolut! Barnen sover på ovanvåningen och jag är ju ute i trädgården på kvällarna ( hm, ja mest på sommaren då ).
Sonens första 6 månader bodde vi i lägenhet och kalrade oss då bra utan monitor. Sen köpte vi ett tvåvåningshus och har sen dess haft ENORM användning av monitorn som vi köpte i samband med det.
Vi har iofs våra sovrum bredvid varandra på ÖV så på natten har vi den inte på, men på kvällarna när han sover och vi är nere i Tv rummet eller på somaren när han sovit middag i vagnen är det ju helt suveränt.
Vad gäller strålningen så behöver man ju inte placera den i sängen med barnet utan vi har den i hans bokhylla i andra änden av hans rum, och vår modell avger väldigt litet strålning.
Vi köpte när dottern blev 6 mån och skulle flytta in i eget rum! (Innan dess sov hon i vårt sovrum) Den är toppen! Våra sovrum är i motsatta ändar av lägenheten och vi måste ha dörren stängd för att katten inte ska kunna komma in... Finns ju inte en chans att vi skulle höra henne innan hon börjar gallskrika om vi inte haft babvakten. Nu hör vi henne gny och kan gå in och "rädda" innan det blir panik.
Men man behöver ju inte tvunget ha en babyvakt, men vi hade inte klarat oss utan den. Om du ska köpa en så jämnför funktioner och strålning om du är orolig för det. Jag tvivlar också på att dom nya modellerna av babyvakter avger så mycket strålning. Och som andra har sagt så har man ju inte den i sängen med bebisen utan en bit därifrån på en hylla eller nått...